شناسهٔ خبر: 25762555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات در محکومیت حضور نظامیان ترکیه در شهر عفرین

صدها سوري در اعتراض به حضور نظامیان ترکیه در عفرین، در شهر قامشلی در شمال شرق سوريه تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما­ به نقل از خبرگزاری فرانسه از قامشلی، صدها شهروند کرد سوريه در اعتراض به حضور نظامیان ترکیه در شهر عفرین در شمال سوریه، روز شنبه در شهر قامشلی در شمال شرق این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات روز شنبه در شهر قامشلی پس از فراخوان مسئولان منطقه خودمختار کردستان سوریه برای برگزاری تظاهرات در سراسر جهان در محکومیت حضور نظامی ترکیه در منطقه عفرین برگزار شد. نیروهای امنیتی ترکیه با همکاری گروههای معارض سوری حامی آنکارا در ماه مارس گذشته و پس از دو ماه درگیری شدید با نیروهای موسوم به (ي پ گ)، شهر عفرین را در کنترل خود درآوردند. در این درگیری ها، ده ها هزار غیرنظامی ساکن شهر عفرین آواره و بی خانمان شدند.
تظاهرکنندگان مرد و زن روز شنبه با حضور در خیابان های شهر قامشلی مرکز استان الحسکه و با در دست داشتن پرچم های منطقه کردستان حضور نظامی ترکیه درمناطق شمال سوریه و تلاش آن کشور برای ایجاد تغییر هدفمند در بافت جمعیتی شهر عفرین را محکوم کردند. گروه‌های تروريستي طرفدار ترکیه در روزهای گذشته کمک کردند تا هزاران آواره سوری و اهالی منطقه غوطه شرقی نزدیک دمشق به منطقه عفرین وارد شوند و این افراد در خانه ها و اردوگاه هایی که برای آنان تخصیص یافته بود، ساکن شدند.
تظاهرکنندگان در شهر قامشلی، تصاویر غیرنظامیان را که در تهاجم ارتش ترکیه به شهر عفرین کشته شدند، در دست داشتند و شعارهایی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مانند «اردوغان قاتل» سر دادند.
یک جوان کرد 38 ساله به نام غسان جولی از میان تظاهرکنندگان به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت آنچه که در عفرین رخ می دهد فاجعه است. وی افزود مردم ما را آواره می کنند و به جای آنان مزدورانی که از مناطق و استان های دیگر سوری تخلیه شدند، ساکن می شوند.
یک تظاهرکننده دیگر به نام بهیه حسن 45 ساله گفت: « کشتن و ربودن مردم ما کافی است و کشتار کودکان و زنان را متوقف کنید و این کارها را هرگز نمی پذیریم ».

نظر شما