شناسهٔ خبر: 25761508 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذری جهرمی : آزادسازی خرمشهر یک الگوی عزت‌آفرین و نقشی ماندگار بر پیکره تاریخ بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آزادسازی خرمشهر یک ایثار زیبا، یک الگوی عزت‌آفرین برای همگان و یک نقش ماندگار بر پیکره تاریخ بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ «محمد جواد آذری جهرمی» در مراسم افتتاحیه طرح «سبک زندگی جهادی» که امروز (شنبه پنجم خردادماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از زیباترین جلوه های دفاع مقدس، حماسه آزادسازی خرمشهر است.
آذری جهرمی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر یک ایثار زیبا، یک الگوی عزت آفرین برای همگان و یک نقش ماندگار توسط فرزندان امام بر پیکره تاریخ بود.
وی افزود: انقلاب ما به دفعات ثابت کرده است هر زمان که خالصانه برای رضای خدا اقدام کرده ایم امدادهای الهی نیز ما را یاری کرده است. شهید جهان آرا این مفهوم را به زیبایی بیان کرد و خطاب به همرزمانش گفت: اگر شهر سقوط کند آن را دوباره فتح می کنیم، مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند. این ایمان است که می گوید اگر دشمن و کل دنیا شهری را از ما بگیرد خدا آن را آزاد می کند. ایمان سبب می شود اگر کسی فکر تجاوز و تعدی به میهن ما را کند شن های بیابان سربازان خدا خواهند شد، این ایمان است که انقلاب ما بر روی آن بنا شده است.
آذری جهرمی تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری بر لزوم اعتماد و تدبیر مسوولین و مردم تاکید کردند. تاریخ 40 ساله انقلاب نشان داده است هرگاه وحدت کلمه داشتیم و حول کلمه طیبه لا اله الا الله جمع شدیم دشمنان نتوانستند هیچ کاری بکنند و مفتضاحانه شکست خوردند.
وی با اشاره به قدرت ایمان افزود: کل دنیا هم که علیه ما باشند هیچ ضربه ای نمی توانند بزنند. سیاست ما تعامل با دنیا در جنبه های مختلف است ولی ما برای رسیدن به اهداف خود پیرو هیچ کشوری نخواهیم بود. مسیر و رهبر مشخص است و باید به معنای واقعی تلاش و جهاد کنیم.
وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات با طرح این سوال که آیا جوانان امروز ما اراده ای مانند جوانان دوران دفاع مقدس دارند یا نه بیان کرد: برخلاف عده ای که پاسخ مایوس کننده ای می دهند با جدیت می گویم بله، نظر بنده این است که جوانان حزب اللهی امروز ما بسیار با ایمان تر و انقلابی تر هستند. نباید جوان امروز را مایوس کنیم باید آن ها را گرامی بداریم چرا که حل مشکلات امروز کشور به دست جوانان است و این زمانی محقق می شود که روحیه و ایمان جوانان ما پا برجا و محکم باشد.
وی با اشاره به اثرگذاری مقام زن در جامعه افزود: از دامن زن مرد به معراج می رود. بانوان نورانی ترین تجلی انسان، و جلوه گر آینه تمام نمای هویت انسانی هستند و مسیر جامعه را تعیین می کنند و تربیت کننده بزرگ زنان و مردان هستند. زنان شهیده جلوه هایی از ایثار و فداکاری را آفریدند که در تاریخ انقلاب بی سابقه بودند. خانواده های شهدا و ایثارگران زینب وار رشادت ها و شجاعت های عزیزان خود را منتقل و بی ریا و خالص عمل کردند و اگرچه حقوقی نجومی بر گردن همه ما دارند ولی سهم آن ها از سفره انقلاب حتی بوسیدن روی فرزند یا برادر شهید خود نبوده است و تنها یک نام و پلاکارد پرستاری از جانباز و آزاده  خود دارند. الزام می بینم سر تعظیم در برابر بانوان سرزمینم این جلوه های ایثار و آینه های تمام عیار فرود آورم.
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: نباید اشتباهات محاسباتی در الگوهای رفتاری و اعتقادی خود داشته باشیم. باید در این راه از روش های صحیح استفاده کنیم نمی توان بدون اقناع مخاطب انتظار بازخورد مثبت داشت، نمی توان با زبان تند و نگاه های غیر شایسته اسلام سراسر رحمت را ترویج دهیم. شرایط، ابزار رسانه و تبلیغات ارزش ها تحول یافته است و باید از شیوه های جدید و بهره مندی مناسب از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده کنیم.

نظر شما