شناسهٔ خبر: 25760160 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

پذیره نویسی صندوق جسورانه یکم دانشگاه تهران شروع کار است/ برای افزایش صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، محدودیت نداریم

شاپور محمدی با تاکید بر اهمیت رشد شرکت های دانش بنیان گفت: برای افزایش صندوق سرمایه گذاری جسورانه، محدودیت نداریم و امیدواریم در آینده شاهد تعداد افزایش این صندوق ها باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، در مراسم پذیرنویسی صندوق سرمایهگذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم رییس سازمان بورس و اوراق بهاداربا  اشاره به اهمیت رشد شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه گفت: پذیره نویسی صندوق جسورانه  یکم دانشگاه تهران شروع  کار است و امیدواریم در آینده تعداد این صندوق ها افزایش یاید.

وی ادامه داد: در سازمان بورس برای افزایش صندوق سرمایه گذاری  جسورانه، محدودیت نداریم. بنابراین هر تعداد مدارک کامل باشد در کوتاه ترین مجوزهای مربوطه را صادر می کنند چرا که این فعالیت ها برای کلیت بازار سرمایه نیاز است

شاپور محمدی با اشاره به تصویب دستور العمل تامین مالی جمعی در شورای عالی بورس گفت: یکی از اهداف این تامین مالی تولید محتوای دانشی است که همکاران ما در فرابورس در این حوزه زحمت زیادی کشیدند.

وی افزود: این یک تامین مالی قانونی اصولی و کوچک است. یکی از کاربردهای تامین مالی جمعی تولید فیلم و محتوای فرهنگی است.

در ابتدای این نشست نیز نیلی، رییس دانشگاه تهران گفت: امروزعمده صندوق های سرمایه گذاری در دست بخش خصوصی است؛ از این رو دانشگاه تهران آمادگی دارد تا بخش هایی که در اختیارش قرار دارد  را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی افزود: این دانشگاه  به دنبال کارآفرینی برای صندو دانشجویان و اساتید دانشگاه است و امیدواریم این صندوق بتواند افزایش سرمایه دهد و از این الگوهای مدرن بیشتر استفاده کنیم

گفتنی است؛ صندوق های جسورانه در قالب یک هلدینگ تشکیل می‌شوند که زیر مجموعه آن شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند.

این صندوق‌ها در ازای سهام، با شرکت‌ها شریک می‌شوند و حتی در نحوه حساب و کتاب‌ها و نقل و انتقال پول نیز نقش مهمی دارند.

صندوق های سرمایه‌گذاری جسورانه از ایده تا انتهای پروژه منابع مالی لازم را تامین می کنند.

نظر شما