شناسهٔ خبر: 25759850 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمودزاده پاسخ داد:

علت تذکر 14 نماینده کُرد به وزیر ورزش درباره لیست نهایی تیم ملی فوتبال چیست؟

نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره تذکر خود و 13 نفر دیگر از نمایندگان کُرد به وزیر ورزش و جوانان درباره لیست نهایی تیم ملی و خط خوردن بازیکنان کُرد توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح تذکرش به وزیر ورزش و جوانان به همراه 13 تن از نمایندگان دیگر کُرد در خصوص توضیح علت حذف همزمان دو بازیکن نامدار و توانمند کُرد از تیم ملی فوتبال از سوی فدراسیون فوتبال، گفت: این تذکر برای ارائه توضیح از وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برای روشن شدن اذهان عمومی داده شد و جنبه تحمیل نظر به سرمربی تیم ملی را نداشت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی حذف دو بازیکن کُرد تیمی ملی یعنی وریا غفوری و کاوه رضایی از فهرست نهایی تیم ملی اعزامی به جام جهانی را موجب ایجاد شائبه‌های در میان اذهان عمومی مردم به ویژه مردم غرب کشور دانست و ضمن احترام به تفکرات کارلوس کی‌روش سرمربی به نام و حرفه‌ای تیم ملی، گفت: قصد دخالت در ترکیب تیم ملی را نداریم ولی لازم برای برطرف شدن شائبه‌ها توضیحات لازم از سوی رئیس فدراسیون یا وزیر ورزش برای اذهان عمومی ارائه شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس ضمن پذیرفتن این مسئله که سرمربی تیم ملی با داشتن سوابقی روشن به مسائلی از قبیل  به قومیت گرایی و دین و مذهب بازیکنان توجهی نخواهد داشت ولی در عین حال، گفت: افرادی در کنار و حواشی تیم ملی هستند که سرمربی تیم ملی را برای انتخاب بازیکنان تحت فشار گذاشتند و توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان قطعا این سوء تفاهمات را برطرف خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این نگاه قومیتی باید از ورزش و فوتبال کشور برچیده شود و وای به حال ورزشی که نگاه قومیتی بر آن حاکم باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در عین حال اضافه کرد: موافق حمایت از تیم ملی فوتبال در مقطع کنونی هستم و امیدواریم این تیم در مسابقات جام جهانی بتواند حضوری شایسته داشته باشد ولی لازم است پس از این مسابقات به نقد و بررسی تیم ملی بپردازیم./

پایان پیام

نظر شما