شناسهٔ خبر: 25759728 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمترین درآمد سرانه خانوار در گلستان متعلق به رامیان است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار شهرستان رامیان گفت: کمترین درآمد سرانه خانوار در استان گلستان متعلق به شهرستان رامیان می باشد که تلفیق آن با نرخ بالای بیکاری، برای منطقه فقر را به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

محمود سالاری ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در استان گلستان بالاترین نرخ بیکاری به رامیان اختصاص یافته است و آن هم به دلیل عدم رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این شهرستان و مراحل طولانی پرداخت تسهیلات می باشد.
وی افزود: با تشکیل جلسات فشرده، ادارات را ملزم به تسهیل در امور کرده ایم و حتی مدیران می بایست پرونده های ارجاع داده شده به بانک ها را تا مرحله پرداخت پیگیری نمایند.
سالاری درخصوص فعالیت های 100 روز ابتدای مسئولیت خود بیان کرد: در این مدت ظرفیت های انسانی را بررسی و به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت های نیروی انسانی اعم از مدیریت و کارشناسی در بخش هایی از شهرستان ضعیف است و برای خیلی از مدیران نیز ورود به شهرستان رامیان جاذبه ندارد.
وی با اشاره به احتمال تغییرات مدیریتی در شهرستان رامیان و تاکید بر این نکته که مدیران باید به قوانین و وظایف حوزه کاری خود تسلط داشته باشند، تصریح کرد: در مقابل کم کاری مدیران و عدم رضایتمندی شهروندان که خط قرمز دولت و نظام است سکوت نخواهم کرد و هر تغییری لازم باشد برای رفع مشکلات موجود و بهبود شرایط فعلی انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان رامیان با اشاره به برخی حواشی های شرکت تعاونی اتحادیه خبازان شهرستان رامیان بیان کرد: وظیفه اصلی دولت تامین نان به عنوان قوت لایموت مردم است و اجازه نخواهم داد قوت مردم وجه المصالحه و ابزار کاسب کاری فرد یا افرادی شود.
سالاری درخصوص وضعیت بهسازی جاده ارتباطی اولنگ نیز افزود: شرکت راهسازی مراغ که مجری این طرح است، بخشی از حقوق معوقه کارگران خود را پرداخت نموده و در بودجه 97 نیز منابعی به این بخش اختصاص یافته که با پرداخت آن تمام معوقات داده خواهد شد.
فرماندار رامیان افزود: به مسئولان شرکت مراغ نیز یاد آور شده ایم که هیچ نیرویی از خارج منطقه رامیان نمی تواند در این پروژه مشغول شود و می بایست از کارگران بومی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف گذاری فرمانداری رامیان در راستای رفع معضل بیکاری و دغدغه جوانان در این مسیر است و از همه کسانی که در این زمینه می توانند کمک نمایند نیز می خواهم در این حرکت سهیم باشند زیرا پویایی و تحرک، متضمن امنیت بیشتر خواهد بود.
شهرستان رامیان ب ابیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
9433/1860

نظر شما