شناسهٔ خبر: 25758099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بجنورد| احداث فرودگاه دوم در خراسان شمالی «منتفی» است

R7719/P1377/S6,55/CT11

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمدحسین علی‌نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در تصمیم گیری‌های مدیران استانی و برون رفت از تنگناها اظهار داشت: حرکت رسانه ها سبب تحرک و پیگیری بیشتر مسئولان شده چراکه رسانه‌ها مشکلات مردم و جامعه را به مدیران استانی انتقال می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که  امیدِ بی‌جا سبب خارج شدن از اعتدال خواهد شد افزود: اگر مسئولین ذره‌ای نسبت به مسائل جامعه و پیرامون غفلت کنند یقینا دچار انحراف خواهند شد لذا تأکید و بنا بر این است که اقدامات بیشتری در استان صورت گیرد تا شاهد رشد و رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی یکی از سیاست‌های دولت را اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد عنوان کرد و بیان داشت: انجام عملیات راه‌های اصلی و روستایی، راه آهن، آبرسانی شهری و روستایی، بهداشت و نوسازی مدارس از پروژه‌های اولویت‌دار خراسان‌‌شمالی است. هم‌چنین سیاست دولت تدبیر و امید از سال 92، اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد بود.

علی نیا از بهره‌برداری 232 پروژه استانی تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: به طور کلی پروژه‌های استانی در دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر افتتاح خواهد شد و در این راستا امسال 232 پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون استاندار خراسان شمالی از تکمیل پروژه راه‌آهن گرگان بجنورد مشهد طی 5 سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 اعتبار 540 میلیاردی برای تکمیل پروژه راه آهن  گرگان بجنورد مشهد لحاظ شده که 230 کیلومتر از 540 کیلومتر این پروژه در خراسان شمالی قرار دارد. همچنین تکمیل این پروژه 5 ساله مبلغی معادل 8 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

علی نیا در ادامه از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی راه آهن جوین به اسفراین خبر داد و افزود: تاکنون 45 میلیارد تومان برای راه‌اندازی خط راه‌آهن جوین به اسفراین هزینه شده و تا اتمام این پروژه 170 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است. همچنین مطالعات 103 کیلومتری خط راه‌آهن اسفراین به بجنورد نیز انجام شده و این پروژه 4 ساله هم اعتباری معادل 2500 میلیارد تومان تا مرحله بهره‌برداری نیاز دارد.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی در بحث برخورداری از راه‌های روستایی همچنان از میانگین کشوری عقب تر است تصریح کرد: تنها 2020 کلیومتر از 4650 کلیومتر راه‌های استای استان آسفالت شده و این مهم باعث شده است تا از میانگین کشوری که 43 درصد است عقب بمانیم. همچنین در سال 97، 115 کیلومتر از راه‌های روستایی نیز آسفالت خواهد شد.

وی در ادامه مطالب خود از آسفالت 17 کیلومتر دیگر از جاده 143 کیلومتری بجنورد به جنگل گلستان تا قبل از شروع سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: 165 میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی جهت تکمیل پروژه بجنورد به جنگل گلستان مصوب شد که  104 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرد. همچنین 17 کیلومتر دیگر از این جاده هم تا تابستان 97 به بهره برداری خواهد رسید.

علی نیا ضمن بی اطلاعی از لغو پروازهای فرودگاه بجنورد تا پایان خرداد ماه سال جاری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد با شرکت هواپیمایی آسمان اما باز هم شاهد ثبات در برنامه پروازی فرودگاه بجنورد نیستیم و این مسئله نیازمند عزم جدی است که در این راستا وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر اخیر خود به مرکز استان قول مساعدی مبنی بر فعالیت بیش از پیش فرودگاه بجنورد داده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه شایعاتی مبنی بر احداث فرودگاه دوم در استان هستیم درصورتی که هیچگونه مطالعاتی در این زمینه انجام نشده و احداث فرودگاهی تحت عنوان فرودگاه دوم در لیست پروژه های استانداری نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در پایان به موضوع کم آبی استان اشاره کرد و بیان داشت:  از اسفند 96 جلسات شورای حفاظت از منابع آب با هدف انجام اقدامات مناسب و موثر در راستای حفاظت از منابع آب و درگیری از مصرف بی رویه آب هر دو هفته یکبار به ریاست استاندار تشکیل می شود و در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند سند جامع سازگاری با کم‌آبی را تهیه و به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تحویل دهند تا برنامه جامع و واحدی در راستای حفاظت از منابع آبی استان صورت بگیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما