شناسهٔ خبر: 25758017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سه کشور اروپایی در نهایت به موضع فعلی آمریکا در قبال برجام می‌رسند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نهم با طرح احتمال طولانی شدن روند مذاکرات با اروپا درباره برجام گفت: در نهایت سه کشور اروپایی هم به همین وضعیتی می‌رسند که امروز آمریکا درباره برجام اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ، با اشاره به مذاکرات پیش‌رو با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام گفت: تلقی من این است که بدعهدی‌های سه کشور اروپایی در برجام مشابه آمریکا خواهد بود و به نظر نمی‌‌آید به دنبال خروج واشنگتن از برجام، سه کشور بتوانند به صورت شفاف و روشن تکلیف خود را در قبال برجام انجام دهد.

وی با طرح احتمال طولانی شدن روند مذاکرات با اروپا درباره برجام اظهار داشت: در نهایت سه کشور اروپایی هم به همین وضعیتی می‌رسند که امروز آمریکا درباره برجام اعلام کرده است. 

حیدرپور با توصیه به دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جهت تعقیب منافع جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت باید در مرحله‌ای که سه کشور اروپایی به دنبال تحقق خواسته‌های آمریکا از برجام هستند مذاکرات را متوقف و اعلام کند که از برجام خارج خواهد شد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تصور من این است که سه کشور اروپایی به دنبال آن هستند که جمهوری اسلامی ایران را به سمتی ببرند که اعلام خروج از برجام کند، اما باید حتماً در این زمینه حواسمان جمع باشد که این اتفاق رخ ندهد بلکه ایران باید صرفاً پس از اعلام مواضع و مطالبات غیراصولی و مغایر با برجام از سوی سه کشور اروپایی مبادرت به خروج از برجام کند. 

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم در توضیح این مطالبات گفت: سخن گفتن از بنیه دفاعی ایران، مانع‌تراشی جهت فعالیت موشکی، بحث حقوق بشر، خدشه‌دار کردن حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران و دخالت در امور داخلی از جمله مواردی است که دولت باید قرص و محکم جلوی طرح آن را از سوی سه کشور اروپایی در مذاکرات هسته‌ای بگیرد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما