شناسهٔ خبر: 25758004 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رییس پارک علم‌وفناوری استان چهارمحال‌و‌بختیاری:

دانش و شجاعت سرمایۀ اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی مستعدان‌برتر استان چهارمحال‌و‌بختیاری با مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان موفق با هدف نهادینه ساختن فرهنگ ایجاد کسب‌وکار از طریق ایده و کارآفرینی و انتقال تجربه و اشترا‌ک‌گذاری داشته‌ها، با حضور رؤسای بنیاد نخبگان استان و پارک علم‌و‌فناوری برگزار شد.

در این نشست، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان چهارمحال‌و‌بختیاری بر ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در جامعه نخبگانی تأکید کرد و گفت: برای غلبه بر چالش بیکاری در جامعه دانش‌آموختگان، برگزاری نشست‌ها هم‌افزایی و هم‌اندیشی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه سبب انتقال اندوخته‌های تجربی و اندیشه مدیران شرکت‌های موفق و کارآفرینان، روشنگر مسیر برای مستعدان‌برتر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه رسالت اصلی بنیاد ملی نخبگان، شناسایی، حمایت و هدایت مستعدان‌برتر است؛ ترویج فرهنگ دانش‌بنیان، تکمیل چرخۀ نوآوری و تبدیل دارایی فکری به ثروت و ایجاد اشتغال از اولویت‌های این بنیاد است.

بنیادیان با اشاره به اینکه باید تفکر استخدام دولتی از ذهن جوانان و مستعدان‌برتر زدوده شود، ادامه داد: جامعۀ دانشجویی باید توان و مهارت کافی برای رسیدن به چرخۀ نوآوری و تولید از طریق بکارگیری دانش و اندوخته‌های علمی را در خود ایجاد کند تا بتواند فعالیت اقتصادی پویا و ارزش‌آفرین داشته باشد.

در ادامه، اسماعیل پیرعلی؛ رییس پارک علم‌وفناوری استان نیز با اشاره به اینکه دانش و شجاعت سرمایۀ اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار داشت: جوانان خوش‌فکر و توانمند استان، علی‌رغم وجود تمام مشکلات با ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی و با تکیه بر نیروی‌انسانی خلاق و تحصیل‌کرده، زمینۀ شکوفایی اقتصاد را در استان فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: پارک علم‌و‌فناوری استان در نظر دارد فعالیت شرکت‌های فناور را در بازار هدف تسهیل کند. در حال حاضر 140 واحد فناور در استان فعالیت دارد که قریب به 700 نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.

پیرعلی اضافه کرد: حمایت هدفمند مادی و معنوی از کارآفرینان و نوآوران از طریق کمک برای تولید و فروش محصول، امری ضروری است.

رییس پارک علم‌و‌فناوری چهارمحال‌وبختیاری یادآور شد: با توجه به نرخ بیکاری در استان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی استان اهمیت بسزایی دارد و با تکیه به نیروی‌انسانی خلاق و تحصیل‌کرده می توان زمینه اشتغال و شکوفایی اقتصاد را فراهم آورد.

وی به ضرورت مشارکت پررنگ پارک علم‌و‌فناوری و بنیاد نخبگان در تصمیمات پژوهشی و آموزشی استان اشاره داشت و افزود: مسئله این است که باید فرهنگ علم و فناوری به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شود زیرا تفکر و اندیشه نخبگانی نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست به منظور تبادل نظرات و انتقال تجارب، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان موفق استان در خصوص فعالیت خود، مشکلات، موانع و موفقیت‌ها صحبت کردند و به پرسش‌های مستعدان‌برتر پاسخ داند.

 

نظر شما