شناسهٔ خبر: 25757753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

کسانی که بیشترین شانس تصدی پست نخست‌وزیری عراق را دارند

یک منبع سیاسی آگاه عراقی ضمن تأکید بر شانس بالای حیدر العبادی، نخست وزیر کنونی عراق برای تصدی این منصب، به ذکر اسامی نامزد‌های احتمالی تصدی نخست وزیری عراق پرداخت.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی از برخی اسامی خبر دادند که ممکن است برای تصدی پست نخست وزیری عراق از سوی فراکسیون اکثریت پارلمان معرفی شوند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، یک منبع سیاسی آگاه عراقی ضمن تأکید بر شانس بالای حیدر العبادی، نخست وزیر کنونی عراق برای تصدی این منصب، به ذکر اسامی نامزد‌های احتمالی تصدی نخست وزیری عراق پرداخت.

این منبع افزود شخصیت‌هایی که بیشترین شانس برای تصدی نخست وزیری را دارند به ترتیب اولویت: حیدر العبادی، فالح الفیاض، قصی السهیل و محمد شیاع السودانی هستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: جریان صدر نام "علی دوای" را مطرح کرده بود، اما کمی بعد از این نام صرف نظر کرد و نام "جعفر الصدر" را به عنوان نامزد جدید خود برای تصدی نخست وزیری اعلام کرد.

به گفته وی، صالح الحسناوی هم در صورتی که ائتلاف فتح موفق به تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر شود، نامزد قوی برای تصدی پست نخست وزیری خواهد بود، همین وضعیت بر "ضیاء الاسدی" صدق می‌کند.

این درحالی است که ائتلاف النصر به رهبری حیدرالعبادی پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود العبادی بیشترین شانس را برای تصدی پست نخست وزیری دولت آینده را دارد.

انتخابات پارلمانی عراق شنبه بیست و دوم اردیبهشت برگزار شد که ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، الفتح به رهبری هادی العامری و النصر به رهبری حیدرالعبادی در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

نظر شما