شناسهٔ خبر: 25757746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش رسانه آمریکایی از کمپ گروهک تروریستی منافقین در آلبانی و ارتباط آنها با دولت ترامپ+فیلم

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا برای اولین بار ضمن انتشار تصاویری از پایگاه مخفی گروهک تروریستی منافقین در آلبانی، به بررسی روابط آنها با دولت ترامپ پرداخته است.

صاحب‌خبر -

گزارش رسانه آمریکایی از کمپ گروهک تروریستی منافقین در آلبانی و ارتباط آنها با دولت ترامپ+فیلمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در یک گزارش اختصاصی، برای اولین بار ضمن فیلمبرداری از مقر مخفی گروهک تروریستی منافقین در آلبانی، به مصاحبه با اعضای سابق این گروهک و بررسی روابط آن با دولت آمریکا پرداخته است.

در این فیلم که در حال حاضر تنها خلاصه‌ای از آن منتشر شده، برای اولین بار تصاویری اختصاصی از محل استقرار گروهک تروریستی منافقین در پایتخت آلبانی در معرض دید عموم قرار گرفته است. طبق گزارش ان‌بی‌سی، مقر گروهک تروریستی منافقین در تیرانا - پایتخت آلبانی - از اطراف کاملا معمولی به نظر می‌رسد اما از بالا درست مانند یک پایگاه نظامی بزرگ است.

ان‌بی‌سی در بخشی از گزارش خود با طرح این پرسش که «چه کسانی هزینه این گروه معارض ایرانی را در آلبانی پرداخت می‌کنند؟» از قول یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین به نام «سعدالله صفی» نوشته است که هزینه اداره مقر این گروهک در آلبانی از سوی "کشورهای ثروتمند عرب مخالف ایران" تامین می‌شود.

سعدالله صفی همچنین می‌گوید گروهک منافقین یک فرقه خشن است که حتی اعضای خود را نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. او می‌گوید خودش به دست این گروه تروریستی شکنجه شده و از نزدیک شاهد شکنجه و قتل دیگران بوده است.

این عضو سابق گروهک تروریستی منافقین در ادامه می‌گوید قطعا آمریکا نیز روزی از حمایت‌های خود از این گروه پشیمان خواهد شد. 

ان‌بی‌سی در ادامه این گزارش با طرح این سوال که مجاهدین (منافقین) کیستند و چه کسی در حلقه داخلی دولت ترامپ خواهان به قدرت رسیدن آنها در ایران است، روابط برخی مقامات دولت ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» مشاور حقوقی ترامپ با اعضای این گروهک تروریستی را نیز مورد بررسی قرار داده است.

گزارش رسانه آمریکایی از کمپ گروهک تروریستی منافقین در آلبانی و ارتباط آنها با دولت ترامپ+فیلم
حضور جان بولتون در همایش گروهک تروریستی منافقین در پاریس

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داده است که «ریچارد انگل» خبرنگار این شبکه گزارش جامعی را درباره ارتباط میان بولتون و جولیانی با گروهک منافقین و هدف این گروه از نزدیک شدن به دولت آمریکا تهیه کرده است که بزودی منتشر خواهد شد. 

او در این گزارش به صورت مستند عنوان کرده است که گروهک تروریستی منافقین هزاران دلار به سیاستمداران آمریکا برای حضور در تجمعات آنها پول پرداخت می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش، «جوان استوکر» خبرنگار «دیفنس پست» به ان‌بی‌سی گفته است که طبق تحقیقات او، جان بولتون تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار در ازای تبلیغات برای گروهک تروریستی منافقین، از این گروه پول دریافت کرده است. با این حال، دفتر بولتون حاضر نشده است به سوال ان‌بی‌سی در این خصوص پاسخ دهد.

گزارش رسانه آمریکایی از کمپ گروهک تروریستی منافقین در آلبانی و ارتباط آنها با دولت ترامپ+فیلم
رودی جولیانی در کنار سرکرده گروهک تروریستی منافقین

ان‌بی‌سی به رابطه جولیانی با منافقین نیز پرداخته است. او در این گزارش به ان‌بی‌سی گفته است که از سال ۲۰۰۸ با گروهک تروریستی منافقین رابطه دارد. شهردار سابق نیویورک همچنین گفته است به خاطر نمی‌آرود چقدر از این گروه پول دریافت کرده است. جولیانی در این گفتگو، قرار گرفتن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا در گذشته را نیز «اشتباه» خوانده است.

جولیانی ماه گذشته نیز در یکی از تجمعات گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن حضور یافت و ضمن حمایت از تغییر نظام ایران، به صورت نمادین کاغذی را به نشانه برجام پاره کرد و در حرکتی توهین‌آمیز برروی آن آب دهان انداخت. (اینجا)

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6545429/8063066?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام/

نظر شما