شناسهٔ خبر: 25757667 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد

هماهنگی بین بخشی لازمه کاهش آلودگی هوا/ حضور نیافتن نماینده سازمان استاندارد در جلسه کارگروه

مدیر کل محیط زیست استان تهران درباره رفع آلودگی هوا اظهار داشت: باید هماهنگی بین پلیس راهور، شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص ورود خودروها به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا بیش از پیش شود؛ مهم‌ترین دلیل این معضل ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه سه دستور کار قرار گرفت که مهمترین آن اقدامات دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با کنترل کانون گرد و غبار در محدوده جنوب و غرب استان است.

وی افزود: قرار شد گزارش تکمیلی اقدامات امروز در جلسه دو هفته آینده توسط دستگاه‌‌ها به صورت مشروح و در قالب بلندمدت و کوتاه‌مدت به کارگروه ارائه شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در دستور کار دوم بررسی مصوبات سال 95 هیأت وزیران قرار گرفت که دستگاه‌های اجرایی چه در سطح ملی و چه استانی وظایفی داشتند که باید انجام می‌دادند.

کلانتری گفت: مهم‌ترین بحث مطرح‌شده محدوده کاهش آلودگی هوا در شهر تهران و مشکلات به دلیل ناهماهنگی بخش‌های مختلف بود.

وی اظهار داشت: مقرر شد کارگروهی با مسئولیت دفتر امور شهری و فنی استانداری تهران تشکیل شود و در خصوص هماهنگی بیشتر بین پلیس راهور، شهرداری و دستگاه‌های ذیربط در خصوص ورود خودروها به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا اقداماتی صورت پذیرد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه معاینه فنی میزان آلودگی و سن فرسودگی خودروها مورد بررسی قرار گرفت،‌ گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با توجه به سهم عمده‌ای که کامیون‌ها به خصوص در 6 ماهه دوم سال در ایجاد هوای آلوده تهران دارند مقرر شد سهم استان تهران را بر اساس اثرگذاری این خودروها بر هوای شهر تهران ویژه ببینند.

کلانتری ادامه داد: این طرح خوبی است و از حدود دو هفته پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد؛ در حال حاضر مشغول بررسی و رفع مشکلات ثبت‌نام در سایت، اختصاص منابع مالی و در نهایت از رده خارج کردن کامیون‌های فرسوده با سن مشخص است تا آلایندگی این خودروها پایین بیاید.

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه امروز اداره کل استاندارد باید گزارشی از استانداردسازی و کنترل آلایندگی موتورخانه‌ها ارائه می‌کرد که حضور نیافت.

انتهای پیام/

نظر شما