شناسهٔ خبر: 25757648 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تراکنش‌های مالی بی‌هویت نشانه نظام مالی معیوب است

کارشناس مسائل بانکی گفت: حجم بالای تراکنش‌های مالی بی‌هویت نشانه پولشویی و ساختار نظام مالی معیوب است.

صاحب‌خبر -

تراکنش‌های مالی بی‌هویت نشانه ساختار معیوب نظام مالی استهادی حق‌شناس کارشناس مسائل بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به باید و نباید‌های بررسی تراکنش‌های مشکوک بانکی، اظهار کرد: مالیات و بررسی درآمد بنگاه‌های اقتصادی در حیطه سازمان مالیاتی است و صرفا با تراکنش مالی نمی‌توان به اتفاقاتی که در بنگاه‌های اقتصای درحال وقوع است پی برد.

وی با بیان اینکه راهکار‌های فراوانی برای فرار مالیاتی وجود دارد، تصریح کرد: افرادی که به دنبال فرار مالیاتی هستند، می‌توانند راهکار خاص خود را پیدا کنند، اما کسانی که وام ممیزی مالیاتی هستند نشانه‌های زیادی برای گرفتن مالیات واقعی دارند.

حق‌شناس افزود: یکی از محور‌های بحث شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور آن است که بتوانیم از طریق تراکنش‌های بانکی به خیلی از موضوعات، چون پولشویی در اقتصاد کشور و فرار مالیاتی تسلط پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل بانکی با تشریح زیان‌های بی‌هویت بودن تراکنش‌های مالی، بیان کرد: حجم بالای تراکنش‌های مالی شرایط مناسبی برای فساد فراهم می‌کند و تعادل سیستم بانکی کشور را به هم می‌زند.

حق‌شناس با اظهار نگرانی نسبت به این حجم از تراکنش‌های مالی بی‌هویت، گفت: این حجم از تراکنش مالی بی‌هویت نشانه پولشویی و ساختار نظام مالی معیوب است.

انتهای پیام/

در تراکنش‌های مالی سخت گیری‌هایی انجام می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما