شناسهٔ خبر: 25757646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

افسر عالی رتبه عراقی:

بحث کاهش نظامیان آمریکایی در عراق نادرست است

یک افسر عالی رتبه وابسته به وزارت دفاع عراق با اشاره به افزایش تحرکات استخباراتی آمریکایی ها در نوار مرزی سوریه و عراق اعلام کرد: بحث کاهش نظامیان آمریکایی در عراق نادرست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، منابع عراقی با اشاره به اینکه مصوبه پارلمان که حیدر العبادی نخست وزیر عراق را ملزم به تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق می کند، اجرایی نشده است از افزایش تعداد نظامیان آمریکایی و تحرکات اطلاعاتی آنها در نوار مرزی عراق و سوریه پرده برداشتند.

یک افسر عالی رتبه وابسته به وزارت دفاع عراق اعلام کرد: بحث کاهش نظامیان آمریکایی در عراق نادرست است. تعداد زیادی از تانکهای ساخت آمریکا در پادگان التاجی و قبرستان سلاح به تعمیر نیاز دارد و برنامه باسازی زمان زیادی می برد.

این افسر عراقی بیان کرد: نیروهای آمریکایی بر توان اطلاعاتی خود در عراق به شکل گسترده از طریق پایگاههای الحبانیه، عین الاسد، بلد، المطار، القیاره، اربیل و پایگاههای کوچک مرزی در ربیعه در جنوب غرب موصل میان نینوای عراق و دیرالزور سوریه افزوده اند. آنها همچنین در نزدیکی ساختمان گمرک قدیم در شهر القائم در غرب عراق در جاده معادن فسفات قدیم و نیز مقابل التنف حضور دارند.

وی تاکید کرد: حملات اخیر نیروی هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه موثر بوده است.

نظر شما