شناسهٔ خبر: 25757444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نقض حقوق بشر در امارات|موج خشم و انتقاد از شکنجه و هتک حرمت زندانیان زن

R7891/P36355/S8,90/CT12

فعالان اماراتی با اعتراض به موضوع شکنجه‌ها زندانیان زن که اخیرا فاش شده است، هشتگی تحت عنوان " پیام _بازداشت شدگان _ امارات" تشکیل داده و فریاد اعتراض علیه مسئولان امارات سردادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، برملا شدن شکنجه زندانیان زن در زندان‌های امارات موجی از انتقادهای شدید علیه مسئولان اماراتی را به دنبال داشته است و فعالان این کشور در اعتراض به آن در صفحات اجتماعی هشتگی تحت عنوان " پیام_ زندانیان_ امارات" راه انداختند.

این در حالی است که در دو هفته گذشته اخبار صوتی و یا مکتوب از زندان‌های امارات درز کرده است که حاکی از شکنجه روانی و فیزیکی برنامه‌ریزی شده علیه زندانیان زن به دور از هر گونه ارزش‌های اخلاقی است که تا حد تجاوز و هتک حرمت آنان پیش رفته است.

آخرین اخبار در این زمینه پنجشنبه گذشته فاش شد به این ترتیب که مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر یک نوار صوتی از "امینه العبدولی" منتشر کرد که به دلیل ابراز عقاید خود زندانی شده است و در آن به موارد هتک حرمت در زندان الوثبه اشاره شده بود.

العبدولی در ابتدای این نوار صوتی می‌گوید خداوند به او و زنانی که از زندان امنیتی به زندان الوثبه منتقل شدند ، منت نهاده است، زیرا در آن انواع عذاب روحی و فیزیکی و اجتماعی را تجربه کردیم، اما با خروج از زندان امنیتی، یک درد تمام شده و دردهای دیگر آغاز شد و با وجود درخواست رسیدگی از سرویس امنیتی، وزارت کشور و دادستان هیچ پاسخی نگرفتیم.

در همین ارتباط "فاتن امان" که پیش از این به دلیل ابراز عقیده دستگیر شده بود، در صفحه توئیتر  خود ضمن تایید اظهارات العبدولی گفت: بله این صدای امینه العبدولی است و آنچه گفته یک چهارم واقعیت ها و درد و رنج در زندان انفرادی امنیتی و یا زندان الوثبه نیست.

وی گفت: به العبدولی به دلیل این نوار صوتی تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم از جهنمی که در آن بودم، نجات پیدا کنند؛ قلب من با آنان است و از خدا می خواهم ظالمان را به هلاکت برساند.

انتهای پیام/

نظر شما