شناسهٔ خبر: 25757426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دومین نشست "اون" و "این" برگزار شد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد، دومین نشست کیم جونگ اون و مون جائه این، سران دو کره امروز شنبه بین ساعت های 3 تا 5 عصر به وقت محلی در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / این خبرگزاری، جزئیات بیشتری از این دیدار هنوز منتشر نکرده است. رهبران دو کره در بیانیه پایانی این اجلاس در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

"این" و "اون" همچنین در بیانیه پانمونجوم به صورت مشترک موافقت کردند، خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.

همچنین در پایان این اجلاس مقرر شد برای رسیدن به «معاهده صلح»، گفت و گو های سه جانبه با حضور آمریکا و چهارجانبه با حضور چین برگزار شود.

بر اساس «بیانیه صلح پانمونجوم» دو طرف موافقت کردند که به «دوران خصم و اقدامات مسلحانه در آبهای دریای زرد خاتمه داده شده» و این آب ها به «آبهای صلح» تبدیل شود.

به دنبال اقدام 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای لغو برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی، کره جنوبی که خود پیشنهاد دهنده اصلی این نشست بود به تکاپو افتاد تا راهی برای برگزاری این نشست پیدا کند رهبران دو کره نخستین نشست خود را در روز 7 اردیبهشت انجام دادند .

رییس جمهور کره جنوبی معتقد است که مذاکرات صلح شبه جزیره باید بدون هیچگونه وقفه ای ادامه داشته باشد./ ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما