شناسهٔ خبر: 25757416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور کره جنوبی با کیم جونگ اون دیدار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسيما به نقل از فرانس پرس؛ ­مون جائه این‏، رئیس جمهور کره جنوبی روز شنبه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه غیر نظامی که دو کره را از هم جدا می کند، دیدار کرد.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی این خبر را یک روز بعد از آن اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از احتمال برگزاری دیدار خود با رهبر کره شمالی خبر داد.
دو طرف به مدت دو ساعت در روستای پانمونجون گفتگو کردند. آنها 27 آوریل نیز در این روستا دیدار کردند و با انتشار بیانیه ای مشترک متعهد شدند روابط دو جانبه را تقویت کنند.
ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای با اشاره به اینکه ” آنها درباره راه های اجرای بیانیه پانمونجوم Panmunjom و تضمین موفقیت نشست آمریکا - کره شمالی بحث و تبادل نظر کردند “ خاطر نشان کرد مون جائه این یکشنبه صبح در این زمینه اظهار نظر خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه دیدار خود با رهبر کره شمالی را که قرار بود 22 ماه مه در سنگاپور برگزار شود لغو کرد. اما او حدود 24 ساعت بعد از خوشبینی خود در این باره سخن گفت. وی روز جمعه از احتمال برگزاری این دیدار بعد از ” گفتگوهای کاملا سازنده با کره شمالی برای اینکه این نشست برگزار شود “ خبر داد.
ریاست جمهوری کره جنوبی تصاویری را منتشر کرد که مون جائه این و کیم جونگ اون را دست در دست هم نشان می دهد. در این دیدار کیم یو جونگ‏‌، خواهر رهبر کره شمالی هم دیده می شود که در ماه های اخیر در مذاکرات با کره جنوبی نقش مهمی ایفا کرده است. او ماه فوریه در راس هیئتی در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی شرکت کرد.

نظر شما