شناسهٔ خبر: 25756982 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

فینال لیگ قهرمانان اروپا از نگاه اوپتا

رئال مادرید به دنبال سومین قهرمانی پیاپی و سیزدهمین قهرمانی اروپا خود است و لیورپول بعد از ۲۰۰۷ اولین بار به فینال رسیده است.

صاحب‌خبر -

وبسایت برنامه نود: دو تیم لیورپول و رئال مادرید امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر کیف به مصاف هم می‌روند. حال اوپتا نگاهی به آمار و ارقام دو تیم انداخته است.

رئال مادرید در شانزدهمین فینال خود به میدان می‌رود که از این لحاظ رکورد دارد است و لیورپول برای هشتمین بار به این مهم می‌رسد. سه بار بیشتر از هر تیم انگلیسی دیگر.

لیورپول یک بار در سال ۱۹۸۱ در فینال به مصاف رئال مادرید رفت که با گل آلان کندی به پیروزی رسید. از آن روز رئال به شش فینال دیگر راه پیدا کرده است و در تمامی آن‌ها به پیروزی رسید.

کهکشانی‌ها در صورت قهرمانی، اولین تیم از سال ۱۹۷۶ است که به سه قهرمانی پیاپی دست پیدا می‌کنند. آخرین بار بایرن مونیخ توانست در سال ۷۵ و ۷۶ از عنوان خود دفاع کند.

زیدان در صورت قهرمانی به سومین مربی تاریخ تبدیل می‌شود که توانسته در کنار باب پیسلی و کارلو آنچلوتی به سه قهرمانی لیگ قهرمانان دست پیدا کند. البته زیدان به صورت متوالی به این افتخار دست پیدا خواهد کرد.

رکورد‌های رونالدو

لوس بلانکوس امیدوار به درخشش ستاره پرتغالی خود کریستیانو رونالدو است. رونالدو چهار گل در فینال لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.

اگر او در کیف موفق به گلزنی شود پس از فرانز روت (بازیکن بایرن مونیخ) به اولین بازیکنی تبدیل می‌شود که در فینال‌های پیاپی گلزنی کرده است.

رونالدو فصل را خیلی خوب آغاز نکرد، اما موفق شده است که پانزده گل به اضافه سه پاس گل در لیگ قهرمانان بدهد.

لیورپول

فصل درخشان صلاح باعث شده تا خیلی از طرفداران لیورپول امیدوار به کسب ششمین قهرمانی خود باشند. مثلث صلاح، فیرمینو و مانه بیست و نه گل در در این فصل از اروپا به ثمر رسانده اند و از این لحاظ رکورد دار هستند.

جیمز میلنر نیز با هشت پاس گل بهترین پاسور قرمز‌ها محسوب می‌شود.

لیورپول از لحاظ کلین شیت نیز در این فصل به همراه بارسلونا بهترین تیم است و موفق شده در شش بازی دروازه خود را بسته نگه دارد.

یورگن کلوپ در پنج فینال از شش فینال قبلی خود متحمل شکست شده است. معروف‌ترین آن‌ها شکست مقابل بایرن مونیخ در فینال ۲۰۱۳ ومبلی است.

نظر شما