شناسهٔ خبر: 25756603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با حضور وزیر بهداشت در کرج؛

مرکز اورژانس هوایی کشور با بالگردهای دست دوم اروپا افتتاح شد!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در حاشیه رونمایی از 6 بالگرد: مذاکراتی با شرکت ‌های مختلف داشتیم، مجبور شدیم بالگرد دست‌ دوم تهیه کنیم اما بالگردهای موجود استانداردهای لازم را دارا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، صبح امروز مراسم رونمایی از 6 فروند بالگرد پیشرفته اورژانس در فرودگاه پیام کرج و افتتاح مرکز اورژانس هوایی کشور با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

بر اساس اعلام مسئولین البرز ۶ پایگاه هوایی کشور در کرج، تهران، سمنان، گرگان، گناباد و ایرانشهر راه اندازی و از بالگردهای جدید رونمایی شد و استانداری البرز اذعان داشت: این بالگردها از پیشرفته ترین بالگردهای هوایی برای این مورد در جهان است که دارای آی سی یو هوایی با ظرفیت ۸ نفر به همراه خلبان است و برای امداد رسانی به آسیب دیدگان جاده ‌ای و برون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بالگردهای جز تخصصی ترین هلیکوپترهای هوایی برای امداد رسانی است و برای اولین بار در کشور از این نوع بالگرد استفاده خواهد شد که مخصوص حمل بیمار در طول پرواز بوده و متعلق به شرکت هواپیمایی ایرباس است که طی دو سال گذشته وارد کشور شده است و دو فروند دیگر نیز در آستانه ورود به کشور است.

مرکز اورژانس هوایی کشور با بالگردهای دست دوم اروپا افتتاح شد!؟/ ذوق زدگی مسئولین البرز از ایرباس فرانسوی/  وزیر خزانه داری آمریکا: مجوز صادراتی ایرباس به ایران لغو می شود

از ویژگی ‌ها منحصر به فرد این بالگرد، برانکارد تخصی برای بیماران و دستگاه‌های مخصوص احیا بیمار است و سریع و چابک بودن نیز از موارد ویژه دیگر بالگردهای هوایی رونمایی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در حاشیه رونمایی از بالگردها، به مرگ سالیانه 40 هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه امکانات پاسخگوی این مسائل نیست.

سید علی صدرالسادات توسعه امداد هوایی را از مهم ترین اهداف طرح تحول سلامت اعلام کرد و با اشاره به مشکلات حوزه سلامت ناشی از تحریم افزود: مذاکراتی با شرکت ‌های مختلف داشتیم، مجبور شدیم بالگرد دست‌ دوم تهیه کنیم اما بالگردهای موجود استانداردهای لازم را دارا هستند.

و اما مهرداد بابایی رئیس اورژانس البرز درباره بالگردهایی که از اروپا وارد ایران شده است به مهر می گوید: این بالگرد ها دارای سرعت عمل و دستگاه احیا بوده و ظرفیت سه بیمار را دارند.

مرکز اورژانس هوایی کشور با بالگردهای دست دوم اروپا افتتاح شد!؟/ ذوق زدگی مسئولین البرز از ایرباس فرانسوی/  وزیر خزانه داری آمریکا: مجوز صادراتی ایرباس به ایران لغو می شود

همچنین سعید زرندی مدیر عامل فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به اینکه این مجموعه در دو حوزه اورژانس هوایی «هایتک» و «پزشکی» سرمایه ‌گذاری کرده است از جانمایی 30 هکتار از اراضی موجود در این فرودگاه برای ایجاد دهکده سلامت خبر داد.

پیش از این حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره ماجرای واردات هواپیمایی ایرباس به رهیاب اعلام کرد که "درشان ما نیست برای تحویل یک هواپیما این‌ همه از خود ذوق‌ زدگی نشان دهیم.... ای‌ کاش این آقایان به ‌جای این کارها به فکر این بودند تا هواپیما می ‌ساختند و آن موقع همه جشن می‌ گرفتیم و ذوق ‌زده می ‌شدیم و در مجموع این اصلاً زیبنده نیست که این ‌همه مسئول بروند و با یک آهن وارداتی عکس یادگاری بیندازند."

مرکز اورژانس هوایی کشور با بالگردهای دست دوم اروپا افتتاح شد!؟/ ذوق زدگی مسئولین البرز از ایرباس فرانسوی/  وزیر خزانه داری آمریکا: مجوز صادراتی ایرباس به ایران لغو می شود

 

و اما اردیبهشت ماه سال جاری خبرگزاری بلومبرگ نوشت که خروج آمریکا از برجام موجب توقف فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران می شود چرا که اعلام دونالد ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا مجددا تحریم های لغو شده به موجب توافق هسته ای را علیه ایران برقرار خواهد کرد، امیدهای دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس برای فروش 40 میلیارد دلار هواپیما به ایران را از بین برده است.

 

همچنین استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفت، مجوزهای صادراتی هر دوی این شرکت ها برای فروش هواپیما به ایران لغو خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما