شناسهٔ خبر: 25756458 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جام جهانی 2018؛

پوستکوگلو با استرالیا به دنبال شگفتی در جام جهانی

سرمربی استرالیا می گوید در جام جهانی هدفی جز شگفتی سازی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استرالیا کشور که دو دوره است در آسیا برای حضور در جام جهانی شانس خود را آزمایش می کند و دومین باری که در قاره کهن در مسابقات انتخابی شرکت کرد برای صعود به زحمت افتاد، این تیم با سختی  فراوان با برتری 3 بر یک در مجموع 2 بازی رفت و برگشت مقابل هندوراس برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد تا پوستکوگلو به برترین سرمربی تاریخ فوتبال کانگوروها تبدیل شود. این مربی که 27 آگوست 1965 در آتن یونان متولد شد در پنج سالگی به دلیل از دست رفتن کسب و کار پدرش در جریان کودتای نظامی یونان همراه با والدین خود به ملبورن استرالیا مهاجرت و از 19 سالگی با پوشیدن پیراهن تیم ملبورن جنوبی فوتبال خود را آغاز کرد.

پوستکوگلو حدود 10 سال در این تیم نه چندان مطرح استرالیایی بازی کرد و در سال 1986 چهار بازی ملی هم برای زردپوشان اقیانوسیه انجام داد. جالب اینجاست که او پس از خداحافظی از فوتبال در سال 1994، دوران مربیگری اش را هم در ملبورن جنوبی آغاز کرد و پس از چهار سال حضور در این تیم در سال 2000 هدایت تیم زیر 17 سال استرالیا را برعهده گرفت. پوستکوگلو تا پیش از نشستن روی نیمکت سرمربیگری کانگوروها در تیم های زیر 20 سال استرالیا، پاناچایکی یونان، بریزبن رور و ملبورن ویکتوری هم فعالیت کرد. 2 قهرمانی لیگ ملی و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اقیانوسیه با ملبورن جنوبی، 2 قهرمانی لیگ حرفه ای استرالیا با بریزبن رور، سه قهرمانی رقابت های زیر 17 سال و 3 قهرمانی رقابت های زیر 20 سال قاره اقیانوسیه از مهم ترین افتخارهای آنجه از ابتدای دوران سرمربیگری اش تا پیش از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی استرالیا است.

آنجه پوستکوگلو 13 اکتبر 2013 به عنوان جانشین قطعی هولگر اوسیک آلمانی در تیم ملی استرالیا معرفی شد و از آن زمان تا پایان نوامبر 2018 در 49 بازی آمار 22 برد، 12 مساوی و 15 باخت را در این تیم ثبت کرد. او تنها مربی تاریخ این کشور اقیانوسیه ای-آسیایی است که در 2 جام جهانی هدایت کانگوروها را برعهده داشته و البته با کسب قهرمانی جام ملت های آسیا در سال 2015 که در استرالیا برگزار شد، مهم ترین افتخار این تیم را هم به ارمغان آورده است.

او درباره گروه خود در جام جهانی می گوید: فرانسه و دانمارک تیم هایی هستند که کاملا شناخته شده هستند وپرو هم جایگاه خوبی در آمریکای جنوبی دارد، ما کار ساده ای پیش رو نداریم اما من معتقدم ما می توانیم در این دوره شگفتی ساز شویم و هدفی هم جز این داریم.جالب است بدانیم این مربی در با دریافتی 1 میلیون پوندی در جایگاه شانزدهم تیمهای جام جهانی قرار دارد.

نظر شما