شناسهٔ خبر: 25756446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گاردین مطرح کرد؛

درخواست مکرون از ایران برای امضای برجام موشکی/ اروپا هنوز پیام سخنان رهبر انقلاب را دریافت نکرده است!

مکرون از ایران خواسته است که توافق هسته‌ای را به واسطه امضای چارچوب‌های توافق جدیدی مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را پوشش دهد تکمیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، این روزها مذاکرات مقامات ایرانی و اروپایی درباره نحوه ادامه برجام در جریان است. در شرایطی که رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه هفته گذشته شروطی را برای توافق با اروپا مطرح کردند، به نظر می‌رسد که اروپا پیام جمهوری اسلامی را در این زمینه درک نکرده است!

روزنامه گاردین روز گذشته در مطلبی تصریح کرده است:«مکرون از ایران خواسته است که توافق هسته‌ای را به واسطه امضای چارچوب‌های توافق جدیدی مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را پوشش دهد تکمیل کند. او اظهار داشته که با تهران بر سر چگونگی پایان توافقنامه هسته‌ای در سال 2025 گفتگو کرده است.»

گاردین پس از طرح این اظهارات مکرون می‌نویسد:«روشن نیست که اگر ایران به این طرح تن ندهد، اتحادیه اروپا چه خواهد کرد.»

این روزنامه انگلیسی سپس به موضع روسیه در قبال شرایط موجود می‌پردازد و می‌نویسد:«ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نسبت به هرچیزی که شبیه تجدید توافق هسته‌ای باشد هشدار داده است. او همچنین نسبت به نتایج نامطلوب شکست برجام نیز هشدار داده است.»

نکته مهم دیگر، اشاره گاردین به مقاومت مردمی در برابر رویکردهای تحریمی آمریکاست:«عصبانیت شدیدی در برخی از پایتخت‌های اروپایی به ویژه پاریس وجود دارد؛ خشونت‌هایی که با رویکردهای یک‌جانبه آمریکا به ویژه در حوزه تجدید تحریم‌ها مرتبط است.»

و مسأله آخر، تصریح جالب گاردین به پیش‌فرض معاهده هسته‌ای است. گاردین در این‌باره می‌نویسد:«پیش‌فرض معاهده هسته‌ای که به طور رسمی به نام «برنامه جامع اقدام مشترک» نامیده می‌شود، پیوستن دوباره ایران به اقتصاد جهانی در ازای انهدام برنامه هسته‌ای است!»

انتهای پیام/ح

 

نظر شما