شناسهٔ خبر: 25755161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش اختصاصی/

استاد هتاک دانشگاه آزاد زاهدان اخراج می‌شود/ قدردانی نماینده مولوی عبدالحمید از موضع انقلابی بسیج دانشجویی

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از هتک حرمت استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت، که منجر به جریحه دار شدن احساسات برادران اهل سنت شد، فرد هتاک اخراج شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از هتک حرمت استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت، که منجر به جریحه دار شدن احساسات برادران اهل سنت شد، بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار خبرگزاری دانشجو فرد هتاک اخراج می‌شود.

پس از آنکه یکی از اساتید دانشگاهی در زاهدان به نام (ح. ص) اقدام به انتشار کلیپی با محتوای ضد وحدت کرد، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت. به دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان و اقدام ضربتی پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه سلمان؛ فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد؛ از آنجا که کلیپ پخش شده از سوی وی باعث ایجاد اختلاف میان اقوام و اهانت به جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان می شد، سریعا با وی برخورد شد.

همچنین کمیته انضباطی دانشگاه نیز به قید فوریت تشکیل جلسه داد که حکم این کمیته نیز طی ۲۴ ساعت آینده به اطلاع مردم شریف استان سیستان و بلوچستان خواهد رسید. همچنین فرهاد رهبر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از هتک حرمت استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: هتک حرمت یک عضو هیات علمی واحد زاهدان دانشگاه آزاد اسلامی به مقدسات برادران اهل سنت، هشداری دوباره نسبت به پدیده «نفوذ» در نهاد‌های تربیتی و علمی کشور است؛ هشداری که تا کنون بار‌ها از سوی دلسوزان نظام و همچنین دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شده است.
 
این اطلاعیه می‌افزاید: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب، استان سیستان و بلوچستان را مظهرِ شعائرِ وحدتِ اسلامی و همدلی واقعی برادران شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی دانسته و بار‌ها بر وظیفه ایجاد وحدت و برحذر داشتن همگان از ستیزه‌گری‌های قومی و مذهبی تاکید داشته‌اند، انتظار می‌رود اعضای دانشگاه آزاد اسلامی اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان برای طلایه‌داری «دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی ایرانی» خود سردمدار ترویج فضای اخوت و برادری میان همه پیروان دین مبین اسلام و عامل به فرمایشات و رهنمودهای، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از دریافت اولین گزارش‌ها درباره هتک حرمت یک مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات برادران اهل سنت، با محکوم کردن این اقدام دستور بررسی صادر کرده و پس از کسب اطمینان از صحت موضوع، خطاب به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دستور داد هیات رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی با سرعت تشکیل جلسه داده و تصمیم عاجل برای برخورد با این فرد هتاک اخذ و اعلام شود.

همچنین  فرهاد رهبر در جریان پیگیری از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان، خواستار شد نتیجه رسیدگی به تخلف فرد هتاک، از طریق مجاری ارتباطی به اطلاع دلاورمردان پاک و بی باک استان سیستان و بلوچستان رسانده شود تا شاید مرهمی بر تکدر خاطر ایجاد شده در قلوب مومنین اهل سنت آن خطه باشد.

همچنین، وحید شورابی، دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از هتک حرمت استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت، گفت: اقدام استاد هتاک به برادران اهل سنت ما دل نیرو‌های بسیجی و انقلابی را به درد آورد.

شورابی با بیان اینکه این اقدام استاد هتاک در جهت تفرقه افکنی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: انتشار این فیلم در فضای مجازی موجب اختلاف افکنی بین فرقه‌های مسلمین شده است.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور با اشاره به سابقه دار بودن این استاد هتاک در فتنه گری، عنوان کرد: سابقه این استاد هتاک به موضوعات فتنه گری در سال‌های ۷۸ و به نفع جریان خاص فتنه در آن سال‌ها و اوضاع و شرایط کشور نیز باز می‌گرددد که این فرد در حمایت از فتنه گران انجام داده است.

وی با بیان اینکه نیرو‌های انقلابی و بسیجی دل خونی از اقدامات این فرد داشته اند، خاطرنشان کرد: این فرد با فتنه گران نفوذی نیز رابطه داشته است.

شورابی با تأکید بر برخورد قاطع بسیج دانشجویی با این استاد هتاک گفت: مجموعه بسیج و در راس آن بسیج دانشجویی پیگیر برخورد قاطع با این فرد هتاک و اشد مجازات برای این شخص و اخراج از دانشگاه است.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور با بیان اینکه نماینده مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان به دنبال بیانیه بسیج دانشجویی در اخراج این فرد از بسیج دانشجویی قدردانی کرده است، گفت: پرونده این شخص در دستور هیات تخلفات در حال بررسی است و بسیج دانشجویی تا صدور حکم اخراج این فرد ساکت نخواهد نشست تا دیگر شاهد حضور چنین افرادی در دانشگاه نباشیم.

نظر شما