شناسهٔ خبر: 25755131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عراق پس از انتخابات| اسامی نامزدهای کردها برای تصدی ریاست‌جمهوری عراق

R36355/P36355/S8,90/CT10

منابع کُردی اسامی نامزدهای اتحادیه میهنی کردستان عراق برای تصدی‌ ریاست جمهوری را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، یک منبع کردی از اسامی نامزدهای اتحادیه میهنی کردستان برای تصدی ریاست جمهوری عراق پرده برداشت و گفت حزب دموکرات به اندازه‌ای که به مناصب اقلیم چنگ زده به پست ریاست جمهوری عراق چنگ نزده است.

به گفته این منبع، «فواد معصوم» رئیس جمهوری کنونی عراق و «عبداللطیف رشید» وزیر دارایی سابق و رئیس شورای مشاوران ریاست جمهوری عراق نامزدهای اتحادیه میهنی هستند که تا کنون این موضوع در داخل دفتر سیاسی حزب نهایی نشده است.

وی درباره حزب دموکرات به رهبری بارزانی گفت این حزب به طور رسمی هیچ فردی را نامزد نکرده، ولی برخی از «هوشیار زیباری» حرف می‌زنند، در حالی که وی حتی در صورت نامزدی فرصتی برای موفقیت ندارد به سبب آنکه با وتوی اکثریت(شیعیان) روبرو است. برخی هم از «فاضیل میرانی» دبیر حزب دموکرات و فواد حسین رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان به عنوان نامزدهای احتمالی حزب دموکرات سخن گفته‌اند.

این در حالی است که عبدالباری زیباری از رهبران اتحادیه میهنی کردستان، بیست و دوم می وجود هرگونه تفاهم درباره نامزدی هوشیار زیباری برای تصدی ریاست جمهوری عراق را تکذیب و تاکید کرد این منصب سهم اتحادیه میهنی است و نام نامزد در نشست دفتر سیاسی مشخص خواهد شد.

برخی رسانه‌های محلی منطقه کردستان عراق پیشتر از توافق اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان درباره معرفی هوشیار زیباری به عنوان نامزد ریاست جمهوری خبر داده بودند.
انتهای پیام/

نظر شما