شناسهٔ خبر: 25754964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز برداشت گل محمدی از سطح 18 هکتار مزارع کشاورزی شهرستان قزوین

نمایندگی قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات برداشت گل محمدی از سطح 18 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عباس آقا علیخانی با اشاره به آغاز عملیات برداشت گل محمدی از سطح 18 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان پیش‌بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت 3 تُن گل محمدی به‌صورت تر برداشت شود.


وی با اشاره به اینکه از این میزان سطح زیر کشت گل محمدی 10 هکتار بارور و هشت هکتار به‌صورت نهال است، تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان در بخش کوهین با سطحی معادل 9 هکتار (بارور و نهال) است که 1 تُن گلبرگ خشک تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین موارد مصرف این محصول گیاهی را؛ گلاب، پودر گل، غنچه گل محمدی و اسانس‌های موردنیاز ذکر و تصریح کرد: تسکین و التیام درد، آرام‌بخش و برطرف کردن سرفه‌های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، التهاب و حساسیت در بدن ازجمله خواص دارویی گل محمدی است.

وی اضافه کرد: همچنین به‌منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب تسهیلات روستایی عشایری پنج پرونده متقاضیان کشت این محصول به میزان 11 هزار و 800 میلیون ریال در کارگروه اشتغال شهرستان قزوین به تصویب رسید.

علیخانی تصریح کرد: با توجه به استقبال بهر ه‌برداران پیش‌بینی می‌شود؛ سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان تا دو برابر افزایش یابد.

انتهای پیام

نظر شما