شناسهٔ خبر: 25754620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رنجبرزاده در گفت‌وگو با فارس:

اعتبار بین‌المللی اروپایی‌ها در معرض قضاوت جهانیان قرار گرفته/ ریشه بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا سوابق آنهاست

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اعتبار بین‌المللی اروپایی‌ها در معرض قضاوت جهانیان قرار گرفته است، گفت: امیدواریم اروپایی‌ها اعتبارشان را در عرصه بین‌المللی به حراج نگذارند چرا که آینده آنان به باقی ماندن در برجام پیوند خورده است.

صاحب‌خبر -

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تضمین‌هایی که اروپا باید در زمینه ادامه برجام به ایران بدهد، اظهار داشت: آمریکا به بهانه‌های واهی موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به سمت و سویی برد که بتواند محدودیت‌هایی را برای ایران لحاظ کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در برجام تعهد دادند تحریم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای را رفع می‌کنند اما متأسفانه به هیچ کدام از تعهدات‌شان عمل نکردند، آمریکا حیثیت خود را به حراج گذاشت و از این معاهده بین‌المللی خارج شد و عملاً تعهداتش را زیر پا گذاشت و از مسیر منطقی و عقلانی خارج شد.

رنجبرزاده تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها اعلام کردند که ما برای امضاها و تعهداتمان ارزش قائلیم و به آن پایبند هستیم، امیدواریم استقلال‌طلبی بین‌المللی اروپایی تداوم داشته باشد چرا که امروز اعتبار بین‌المللی اروپایی‌ها در معرض قضاوت جهانیان قرار گرفته است، امیدواریم آنان هم به عاقبت آمریکایی‌ها دچار نشوند، هر چند ما همواره به آمریکا و اروپا بی‌اعتماد هستیم و این بی‌اعتمادی ریشه در سوابق بد آنان دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم اروپایی‌ها به معاهدات بین‌المللی پایبند باشند و تعهد بدهند که فردا برجام را زیر پا نمی‌گذارند و وارد بازی دیگری نمی‌شوند؛ امیدواریم اروپایی‌ها آبرو و اعتبار خودشان را در عرصه بین‌المللی به حراج نگذارند و پاینبد به اصولی باشند که خودشان در مذاکرات مطرح می‌کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک راه کاملاً‌ روشن و شفاف در عرصه جهانی پیش گرفته است، مقام معظم رهبری نیز راهکارها و تعهداتی را جامعه جهانی منهای آمریکا باید به ایران بدهند را بیان فرمودند، امروز توپ در زمین اروپایی‌هاست، البته آینده آنان هم به باقی ماندن در برجام پیوند خورده است، وگرنه دیگر اعتباری برای اروپایی‌ها باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما