شناسهٔ خبر: 25754437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

اعلام جرم علیه عامل انتشار خبر کذب گربه‌خواری

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از اعلام جرم دستگاه قضایی این استان علیه فردی به دلیل تشویش اذهان عمومی و انتشار خبر کذب مصرف گوشت گربه در روستا‌های زابل به دلیل فقر در ماه مبارک رمضان خبر داد.

صاحب‌خبر -
صراط:

در روز‌های اخیر یکی از خبرنگاران فعال کشور در فضای مجازی، با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد مردم چند روستا در منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل فقر و نداری با گوشت گربه شکم خود را سیر می‌کنند.

به گزارش میزان انتشار این مطلب واکنش‌های زیادی را در پی داشت و موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شد.

اردشیر ارباب‌زهی، بخشدار قرقری ضمن تکذیب این خبر در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها اظهار داشت: تمام حرف‌های این خبرنگار کذب محض و ناشی از بی‌اطلاعی وی بوده است، مردم دارالولایه سیستان در دینداری شهره آفاق هستند پس چطور ممکن است در ماه رمضان با گوشت گربه افطار کنند؟!

بخشدار قرقری خاطرنشان کرد: هر چند سیستان با مشکلات زیادی روبرو است، اما دولت، خیران و نهاد‌های حمایتی اجازه نخواهند داد که این شرایط اسفبار برای مردم رخ داد و تمام این حرف‌ها توهین به مردم است و از زبان هیچ انسان عاقلی شنیده نمی‌شود.

همچنین، برخی از فعالان رسانه‌ای و اجتماعی منطقه نیز، پس از شنیدن خبر برای بررسی صحت و سقم موضوع به منطقه مورد اشاره رفتند و با تهیه مستندی آن‌ها نیز موضوع را تکذیب کردند.

با تکذیب این خبر توسط بخشدار و دهیار منطقه، دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان به موضوع ورود کرد.

​حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری سیستان بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از اعلام جرم دستگاه قضایی این استان علیه فردی به دلیل تشویش اذهان عمومی و انتشار خبر کذب مصرف گوشت گربه در روستا‌های زابل به دلیل فقر در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی افزود: در این زمینه پرونده قضایی در دادسرای مرکز این استان تشکیل شده است.

نظر شما