شناسهٔ خبر: 25754201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

بالگرد‌های اورژانس هوایی دستاورد برجام است/ نیاز اورژانس کشور به ۴۶ بالگرد

هاشمی گفت: نیازمند ۸۰ بالگرد هستیم و هلی‌کوپتر‌های اورژانس به عدد ۴۶ رسیده است، نیازمند همین تعداد بالگرد برای اورژانس هوایی کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه مراسم ر ونمایی از 6 فروند بالگرد اورژانس که در فرودگاه پیام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوزهای لازم برای خرید 6 فروند بالگرد اورژانس با اهداف غیرنظامی از طرف سازمان هواپیمایی کشور  داده شد و در آینده نیز 6 فروند بالگرد دیگر به ناوگان اورژانس هوایی کشور اضافه می شود.

وی با تشکر از ارتش، هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: در 4 سال گذشته به  40 فروند بالگرد اورژانس هوایی کشور اجازه پرواز داده شده است تا جان انسان ها از خطر مرگ در مناطق مختلف کشور نجات پیدا کند؛  از دولت و مجلس برای همکاری های خوبشان تشکر می کنم که این فرصت را برای خدمت رسانی به مردم در اختیار ما گذاشتند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: همه این اتفاقات خوب بعد از برجام شکل گرفته و 3 هزار اورژانس زمینی، هوایی و دریایی برای کشور فراهم شده است، این بالگردها در مناطق ایرانشهر ، استان البرز و حتی در تهران به دلیل برخوردار نبودن حاشیه شهر تهران از بیمارستان و مراکز درمانی توزیع می شود.

هاشمی افزود: حاشیه شهر تهران فاقد بیمارستان و مراکز درمانی است و به همین دلیل تعدادی از این بالگرد ها برای این مناطق در نظر گرفته شده است، البته باید بگویم که برای حاشیه شهر تهران نیز مراکز درمانی در حال ساخت هستند که تا چند سال آینده راه اندازی می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید به ازای هر یک میلیون نفر یک بالگرد در کشور به پرواز در بیاید، ادامه داد: در حال حاضر ما نیازمند 80 بالگرد هستیم که با راه اندازی این 6 فروند بالگرد تعداد هلی کوپتر های اورژانس کشور به عدد 46 رسیده است، نیازمند همین تعداد بالگرد  برای اورژانس هوایی کشور هستیم تا از نظر کمی به شرایط مطلوبی برسیم.

وی گفت: برنامه ریزی ما برای اورژانس هوایی کشور 10 ساله بوده است که پس از گذشت 5 سال توانستیم نیمی از بالگردهای اورژانس هوایی کشور را تأمین کنیم.

هاشمی ادامه داد: بالگردهای اورژانس کشور سریع تر از نوع نظامی پرواز و فرود دارد و می تواند در مناطق شهری بدون هیچ مزاحمت و با کمترین صدا فرود فرود آید.

وی با اشاره به اینکه بالگردهای اورژانس هوایی کشور قابلیت تبدیل شدن به بالگردهای دید در شب را دارد، افزود: بیش از 90 درصد آمبولانس های آمریکا و اروپا مانند اورژانس هوایی کشور از نوع ایرباس هستند اما باید بگویم در زمینه خرید بالگرد ها محدودیت هایی ناشی از  تحریم داشتیم که همین امر کار دوستان را بسیار ارزشمند می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما