شناسهٔ خبر: 25752886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس خبر می‌دهد

رقابت مثلث فراکسیونی برای جلوس بر کرسی ریاست مجلس/ حاجی‌بابایی، لاریجانی و عارف؛ دوئل سه رئیس برای یک صندلی

سه فراکسیون سیاسی مجلس همزمان با رایزنی برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس تمایل به رونمایی از گزینه‌های خود شامل حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای جلوس بر صندلی ریاست مجلس هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نهم خردادماه برگزار می‌شود.

در این ایام نمایندگان خانه ملت و همچنین اعضای سه فراکسیون مهم سیاسی پارلمان در حال رایزنی و تصمیم‌گیری نهایی برای ترکیب هیأت رئیسه مجلس هستند.

در این بین فراکسیون نمایندگان ولایی که ریاست آن را حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان برعهده دارد، اعلام کرده برای انتخابات هیأت رئیسه در حال رایزنی با فراکسیون‌ها و نمایندگان است، اما در صورت عدم توافق لیست جداگانه‌ای ارائه خواهد کرد.

طبق پیگیری‌های خبرنگار فارس حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس این فراکسیون، گزینه نمایندگان ولایی برای ریاست مجلس است؛ البته تاکنون حاجی‌بابایی اظهارنظری در باره پیشنهاد برخی اعضا برای شرکت در انتخابات هیأت رئیسه نکرده است.

اعضای فراکسیون امید هم از ورود رئیس فراکسیون‌شان یعنی محمدرضا عارف به انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبر می‌دهند. بعضی از اعضای این فراکسیون در روزهای اخیر طی مصاحبه‌هایی از عارف دعوت کردند تا در انتخابات هیأت رئیسه کاندید شده و برای جلوس بر صندلی ریاست با سایر کاندیداها رقابت کند؛ البته تاکنون عارف هم اظهارنظر قطعی در باره ورود یا عدم ورود خود به انتخابات هیأت رئیسه پارلمان نکرده است.

درحالی‌که برخی از اعضای فراکسیون امید مجلس سخن از ارائه لیست مجزا برای انتخابات هیأت رئیسه به میان می‌آورند، اما برخی دیگر از اعضا از احتمال توافق با یک یا دو فراکسیون دیگر برای ارائه لیستی جدید خبر می‌دهند.

برخی از اعضای فراکسیون‌های مجلس نیز با آنها همراه شده‌اند، اعلام کرده‌اند که ممکن است لیستی با نام «وکلای ملت» با پیشنهاد برای کاندیداتوری مسعود پزشکیان به عنوان رئیس مجلس، 5 گزینه شامل حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی مطهری، کاظم جلالی، محمد دهقان و مصطفی کواکبیان به عنوان نایب‌رئیس ارائه دهند.

به گزارش فارس، فراکسیون مستقلان ولایی هم پیشتر اعلام کرده بود که احتمال توافق فراکسیون‌ها برای ارائه لیست واحد وجود دارد، اما در عین حال تأکید داشت که گزینه نهایی این فراکسیون برای ریاست مجلس علی لاریجانی است، هرچند لاریجانی نیز مانند حاجی‌بابایی و عارف درباره کاندیداتوری خود هیچ اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام/

نظر شما