شناسهٔ خبر: 25751413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگي ژاپن براي امضاي پيمان صلح با روسيه

نخست وزیر ژاپن در نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: برای همکاری با رئیس جمهور روسیه برای امضای پیمان صلح پسا - جنگ و بهبود مناسبات اقتصادی آماده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودی؛  شينزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه در میزگردی در نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: برای همکاری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای امضای پیمان صلح پسا - جنگ و بهبود مناسبات اقتصادی کشور آماده است.
آمادگي ژاپن براي امضاي پيمان صلح با روسيه آمادگي ژاپن براي امضاي پيمان صلح با روسيه آمادگي ژاپن براي امضاي پيمان صلح با روسيه
آبه در این میزگرد که علاوه بر وی رئیس جمهور روسیه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، وانگ کیشان معاون رئیس جمهور چین و کریستین لاگارد مدیر صندوق بین المللی پول نیز در آن حضور داشتند، گفت:"ما همه شجاعت خود را جمع خواهیم کرد و بر هر مشکلی فائق خواهیم آمد تا ژاپن و روسیه پیمان صلح امضا کنند و صلح و ثبات پایدار به وجود آورند و به قدرتی بزرگ برای حفظ و ایجاد رفاه و کامیابی منطقه‌ای و جهانی تبدیل شوند. "
نخست وزیر ژاپن همچنین بر اهمیت همکاری در پیگیری خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و حل و فصل مسئله اتباع ژاپنی که کره شمالی آن‌ها را در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ربوده است، تاکید کرد.
آبه گفت: ژاپن که بزرگترین وارد کننده گاز طبیعی مایع است، می‌تواند به توسعه صنعت ال ان جی در اقیانوس شمالگان کمک کند.
نخست وزیر ژاپن در این باره گفت:صنعت ال ان جی شما با همکاری ژاپن می‌تواند به یک تولید کننده بزرگ تبدیل شود که بر بازار جهانی تاثیر گذار خواهد بود.
آبه همچنین گفت: خواهان آن است که مردم روسیه مزایای قابل پیش بینی تعمیق مناسبات با ژاپن را درک کنند. به همین دلیل است که وی دو سال قبل یک بسته همکاری اقتصادی هشت ماده‌ای پیشنهاد کرد که تمرکز آن بر بهداشت، انرژی و تقویت تولید و بهره وری در روسیه بود. تعداد پروژه‌های اقتصادی مشمول این بسته بالغ بر ۱۳۰ پروژه در کل روسیه است.

­

نظر شما