شناسهٔ خبر: 25748269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

لزوم رونق گردشگری شبانه در تهران

حسن خلیل آبادی گفت: گردشگری شبانه ضرورتی مهم برای تهران است که در حال حاضر در قالب برنامه های افطار تا سحر اراضی عباس آباد دنبال می شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :  عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عواملی که می تواند اقتصاد شهر را در شب رونق بخشد گردشگری شبانه است، عنوان کرد: گردشگری شبانه ضرورتی مهم برای تهران است که در حال حاضر در قالب برنامه های افطار تا سحر اراضی عباس آباد دنبال می شود.

حسن خلیل آبادی با تاکید بر اینکه شهر یک موجود زنده است و شب و روز ندارد، اظهار کرد: محدودیت هایی وجود دارد که مانع از فعالیت اقتصاد شب در تهران شده است، در حالی که تهران به عنوان یک ابر شهر امکانات زیادی دارد که در شب بلااستفاده مانده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت هایی در شهر وجود دارد که در شب تعطیل می شود، افزود: در صورتی که این فعالیت ها هم اشتغال آفرین هستند و هم می توانند به رشد و توسعه درآمد پایدار شهر کمک کنند. اگر اقتصاد شب بدون موانع فعال شود، می تواند 40 درصد اقتصاد در گردش روز را کسب کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عواملی که می تواند اقتصاد شهر را در شب رونق بخشد گردشگری شبانه است، عنوان کرد: گردشگری شبانه ضرورتی مهم برای تهران است که در حال حاضر در قالب برنامه های افطار تا سحر اراضی عباس آباد دنبال می شود.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه اراضی عباس آباد منطقه وسیعی است، تصریح کرد: امکانات خوبی در این منطقه دیده شده و به عنوان یکی از قطب های گردشگری تهران مطرح است و نقش تعیین کننده ای در این حوزه ایفا می کند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تقویت پتانسیل های گردشگری شبانه در شهر، تصریح کرد: اراضی عباس آباد می تواند منطقه ای جذاب برای شهروندان تهرانی، گردشگران خارجی و مسافران شهرهای دیگر تبدیل شود که به این منظور باید به مواردی نظیر محیط، رفت و آمد و پارکینگ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فارس

نظر شما