شناسهٔ خبر: 25747853 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی در جمع کارکنان بخش خدمات حرم مطهر رضوی:

رفتار خادمان امام رضا(ع) باید جلوه اخلاق رضوی باشد

قدس آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی گفت: رفتار خادمان امام رضا(ع) باید جلوه اخلاق رضوی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع کارکنان بخش خدمات حرم مطهر رضوی گفت: همه افراد برای کسب روزی حلال کار و تلاش می کنند، یک نفر در کارگاه و دیگری در مغازه اما کار و تلاش در حرم مطهر رضوی با همه فعالیت‌ها متفاوت است. کار کردن در حرم مطهر امام رضا(ع) و خادمی زائران و مجاوران حضرت توفیق بسیار بزرگی است که باید شاکر آن باشیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هرچند ممکن است لباس‌های متفاوتی بر تن داشته باشیم اما عنوان مشترک همه ما خادمی حضرت رضا(ع) است و باید شاکر باشیم که توفیق پیدا کرده‌ایم تا خدمت گذار زائران و مجاوران آن حضرت باشیم.
وی با بیان اینکه نوع رفتار و سلوک خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) باید جلوه‌ای از اخلاق رضوی باشد، عنوان کرد: مهمترین ویژگی یک خادم این است که در انجام وظایف خود، احساس مسئولیت اخلاقی و دینی داشته باشد. در همه کارها، کم کاری بد است اما در خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) کم کاری بدتر است.
وی تصریح کرد: سالانه 30 میلیون زائر با سلایق مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند که انتظار دارند اماکن مقدس حرم رضوی تنظیف شده و مرتب باشد. باید تصور کنیم که این آستان ملک پاسبان خانه خودمان است و برای تنظیف آن با جان و دل تلاش کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: کسی که در حرم مطهر رضوی خدمتگذار زائران و مجاوران حضرت است، باید الگویی از اخلاق رضوی باشد. اخلاق رضوی ایجاب می کند که خدام در برخورد با میهمانان حضرت رضا(ع) سعه صدر به خرج داده و حتی اگر با تندی رو به رو شدند، زبان و روی خوش را ملاک رفتار خود قرار دهند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ممکن است درآمد شما با دیگر فعالیت‌ها و مشاغل قابل مقایسه نباشد اما تلاش مدیران آستان قدس رضوی این است که در حد امکان، رفاه حال زائران، کارگران و کارمندان این آستان مقدس را فراهم کنند.
وی ابراز کرد: زحمات و تلاش‌های شما در اماکن متبرکه حرم مطهر، با پرداخت حقوق جبران نمی شود، قطعا هر گامی که در مسیر خدمت رسانی به زائران بر می‌دارید، پاداش اخروی خواهد داشت.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه ارتباط زائران با کارکنان و خادمان بارگاه منور رضوی باید یک ارتباط آرامش بخش باشد، بیان کرد: نباید خستگی ناشی از کار و تلاش روزانه در هنگام بازگشت به خانه، به خانواده منتقل شود، فردی که در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) کار می کنند در خانه باید نشان دهد که الگویی از اخلاق رضوی است.
وی گفت: برخی تصور می کنند کسی که پولدار است، آرامش دارد؟ خیر. بسیاری از افراد پولدار بسیار نگران‌تر از افراد مستضعف هستند، بسیاری از کسانی که در دنیا بزرگترین قدرت‌ها را دارند، ناآرام ترین مردم جهان هستند. آن چیزی که به انسان آرامش می‌دهد، اخلاق خوب و نیکوست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان گفت: باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی، زمینه آشنایی همه خادمان با بخش‌های مختلف حرم مطهر و فعالیت‌های آستان قدس رضوی فراهم شود.

نظر شما