شناسهٔ خبر: 25747754 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه خبر داد

آغاز برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه تهران از امروز

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از آغاز برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در ۱۰ واحد دانشگاهی از امروز شنبه ۵ خرداد ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر حسین به‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: براساس آئین‌نامه شورای صنفی دانشجویان وزارت علوم، این اختیار به دانشگاه‌ها داده شده است در واحدهایی که از نظر جغرافیایی و تعداد دانشجویان شرایط لازم برای ایجاد شوراهای صنفی دارند، امکان برگزاری انتخابات شورای صنفی فقط در آن واحدها داده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از واحدهای دانشگاه تهران نظیر خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها نیز شرایط مشابهی با سایر واحدهای دانشگاه برای برگزاری انتخابات دارند. در این مواقع به منظور اتخاذ سیاست‌های واحد و شرایط یکسان توصیه می‌شود این واحدهای مشابه یک شورای صنفی مشترک و واحد داشته باشند، اما با این وجود شورای صنفی مرکزی دانشگاه در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه انتخابات شوراهای صنفی از امروز ۵ خرداد ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود،‌گفت: مرحله اول این انتخابات در ۱۹ واحد دانشگاهی برگزار شد و بر اساس نتایج آن مقرر شد مرحله دوم انتخابات شورای صنفی در ۱۰ واحد دانشگاه برگزار شود که این انتخابات از امروز برگزار می‌شود. 

دکتر به‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس آئین نامه انتخابات شورای صنفی دانشجویان، منتخبین شورای صنفی مرکزی دانشگاه، مسئولیت کمیته اجرایی انتخابات را بر عهده دارند، لذا هر برنامه‌ای که این کمیته داشته باشد و تقویمی را در خصوص انتخابات آتی مصوب کند، دانشگاه براساس آن عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما