شناسهٔ خبر: 25747582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تلاش‌ها برای برگزاری نشست آمریکا و کره شمالی

ايسنا : نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که از لغو نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی متاسف است و گفت، جهان باید به تلاشهای خود ادامه دهد، باید این تضمین ایجاد شود که چنین نشستی می‌تواند برگزار شود.

صاحب‌خبر -

رویترز گزارش داد، شینزو آبه، ‌نخست وزیر ژاپن در نشست اقتصادی در سن‌پترزبورگ روسیه گفت: بعد از سال‌ها تنش درباره برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ، چنین نشستی می‌تواند یک فاکتور کلیدی در مذاکرات صلح در شبه جزیره کره باشد.

آبه اضافه کرد: کشورها باید همچنین تلاش کنند این تضمین را بدهند که پیونگ یانگ برای کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای‌اش وارد عمل شود.

وی اضافه کرد: گفت‌وگو برای گفت‌وگو بی معنی است.

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: کره شمالی باید شروط مشخصی را از جمله خلع سلاح هسته‌ای، آزادی افراد ربوده شده و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل را به طور کامل عملی کند. این اقدامات باید پیش از اجازه برای شراکت بلندمدت این کشور با کشورهای دیگر انجام گیرد.

آبه اضافه کرد: کره شمالی باید گزینه درست و صحیح را انتخاب کند تا مردم کشورش در رفاه زندگی کنند و بسیار مهم است که پیونگ یانگ تمام قطعنامه‌های سازمان ملل درباره خلع سلاح هسته‌ای کامل در این کشور را اجرا کند.

چند روز گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نشست ۱۲ ژوئن را به دلیل "خصمانه" رفتار کردن پیونگ یانگ لغو کرد.

با این حال یک روز بعد ترامپ، در پست توئیتری خود نوشت: ما در حال انجام مذاکرات بسیار سازنده درباره از سرگیری نشست ۱۲ ژوئن با رهبری کره شمالی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد احتمالا در سنگاپور و در همان ۱۲ ژوئن این مذاکرات برگزار می‌شود و اگر ضرورت داشته باشد یک روز دیگر آن را تمدید می‌کنیم

 

نظر شما