شناسهٔ خبر: 25746745 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

مشکل تامین ارز 4200 تومانی واردکنندگان رفع می شود

واردکننــــدگان کالاهای کامپیوتری ماه هاست که با معضل نبود ارز برای خرید یا ترخیص کالاهای کامپیوتری مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

مریم عسگری
مشکلی که به خودی خود تاثیر بسزایی در وضعیت نامساعد بازارهای کامپیوتر گذاشته است و اگر چه این بازارها بدون مشتری هستند؛ اما مشکل کمبود موجودی و نبود کالاهای به روز در آن به شدت احساس می شود.
از سوی دیگر بسیاری از واردکنندگان که کالاها را ثبت سفارش کرده اند توان پرداخت مبالغ را به صورت دلار به واسطه های اماراتی نداشته و کالاها در انبارهای طرف مانده و انها ناچار به پرداخت هزینه های اضافی انبار و ... شده اند.
برای رفع ان معضل واردکنندگان بارها مشکل خود را دولت و مسوولین نهادهای مرتبط مطرح کرده و هیچ نتیجه ای نگرفتند. 
سرانجام اواخر هفته گذشته اتحادیه فناوران رایانه اعلا کرد که در جریان جلسه ای که در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد،  مقرر شده است که تمام  واردکنندگان کالا در صورتی که ثبت سفارش انجام داده اند، اما ارز دریافت نکرده اند و واردکنندگانی که کالا را وارد کرده، ولی کالا در گمرک مانده است و همچنین عزیزانی که سفارش خود را به کمپانی تولیدکننده یا شرکتهای فروشنده انجام داده اند و مبالغی را به صورت پیش پرداخت ارسال کرده اند، مدارک خود را تا ساعت 12 ظهر روز شنبه پنجم خرداد ماه به اتحادیه تحویل کنند تا با ارسال مدارک این مشکل بر طرف
شود. 
بر اساس اعلام اتحادیه رایانه، کاهش حجم واردات کالا به بازار در ماه های اخیر به مشکلات بازار کامپیوتر دامن زده و به صورت کلی بازارهای کامپیوتر را خالی کرده است. 
در این باره واردکنندگان می گویند که دولت بارها وعده همکاری داده است و آخرین تصمیمی که در این رابطه اتخاذ شد ارایه ارز دولتی با در نظر گرفتن گرفتن اولویت های کالایی سابق بود. حالا هم امیدی به این روند نداریم. 
مگر اینکه واقعا دولت این صنف را در خطر دیده باشد و این موضوع را باور کرده باشد. 
به گفته انها تا زمانی که ارز دولتی با نرخ 4200 تومان به آنها تحویل نشود، 
نمی توانند به رفع مشکلات بازار کامپیوتر دست کم در رابطه با تامین موجودی امیدوار 
باشند.

نظر شما