شناسهٔ خبر: 25746144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار به سوریه درباره "نقض‌های آتش‌بس" در مناطق کاهش تنش

ایالات متحده آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه به سوریه هشدار داد "تدابیر قاطع و مناسبی" در واکنش به‌ آنچه "نقض‌های آتش‌بس" می‌خواند، اتخاذ خواهد کرد. واشنگتن همچنین با تاکید بر اینکه نگران گزارش‌هایی درباره عملیات نظامی قریب‌الوقوع در یک منطقه کاهش تنش در جنوب غربی این کشور است، به بشار اسد نسبت به گسترده‌تر کردن درگیری هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه در بیانیه‌ای مدعی شد: به عنوان تضمین‌کننده این منطقه کاهش تنش با روسیه و اردن، ایالات متحده آمریکا تدابیر قاطع و مناسبی را در واکنش به "نقض‌های رژیم بشار اسد" (رئیس‌جمهوری سوریه) اعمال خواهد کرد.

دیده‌بان حقوق بشری سوری مستقر در انگلیس چهارشنبه گذشته در گزارشی مدعی شد که نیروهای دولت سوریه سرخوش از پیروزی اخیرشان علیه داعشی‌ها در جنوب دمشق، به سمت استان درعا در جنوب سوریه حرکت می‌کنند. در همین حال تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد یک هواپیمای دولت اطلاعیه‌هایی در مناطق اشغالی رها کرده و از شبه‌نظامیان خواسته تا خلع سلاح شوند.

هشدار آمریکا در شرایطی مطرح شد که گفته می‌شود حمله مشابهی در یک منطقه کاهش تنش واقع در شمال شرق سوریه که در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (تحت حمایت آمریکا) هستند، انجام شد. در جریان این واقعه، نیروهای هوایی و زمینی آمریکا این حمله را دفع کرده و حدود ۳۰۰ نیروی حامی اسد را کشتند. نیروهای اسد در هفته‌های اخیر تمامی مناطق باقیمانده تحت کنترل شورشیان در نزدیکی دمشق را به کنترل خود درآوردند. دولت سوریه اکنون در قوی‌ترین موضع از زمان آغاز درگیری داخلی در سال ۲۰۱۱ است.

شورشیان ضد اسد هنوز دو منطقه بزرگ در شمال غرب و جنوب غرب سوریه را در دست دارند. شبه‌نظامیان کرد و متحدان عرب آن نیز با پشتیبانی آمریکا یک چهارم شرق فرات در سوریه را در دست دارند.

انتهای پیام

نظر شما