شناسهٔ خبر: 25746060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

فولادگر:

محور مقاومت و حزب الله خط قرمز ایران است/ پذیرش FATF باید همراه با حق تحفظ باشد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد صحبت در مورد محور مقاومت و حزب الله خط قرمز است و در مورد آن مذاکره نمی کنیم لذا برای پذیرش FATF حق تحفظ باید مدنظر باشد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ابعاد لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و ارتباط آنها با برجام، گفت: نباید مذاکرات با اروپایی ها را به موضوع FATF  گره بزنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لوایح مذکور از لوازم تحقق FATF محسوب می شود، اظهار کرد: بنابراین نمایندگان مجلس رای دارند الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم مجددا در کمیسیون امنیت ملی به طور دقیق بررسی شود تا منافع ملی حفظ شود.

وی ادامه داد: باید با سیستم بانکی دنیا ارتباط داشته باشیم اما نباید شرایط را طوری رقم بزنیم که به منافع ملی لطمه وارد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص اینکه آیا پذیرفتن  FATFموجب ایجاد نگرانی در مواجه با موضوعاتی مانند محور مقاومت و حزب الله می شود، تصریح کرد: اگر نتوانیم حق تحفظ در خصوص برخی مسائل مانند سیاست های منطقه ای و تعریف تروریسم را در پذیرش FATF مدنظر قرار ندهیم، این ابهام بیشتر می شود که باید چشم بسته شرایط غربی ها را بپذیریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم حق تحفظ در مورد تعریف تروریسم را مورد توجه قرار داده و مرجع تشخیص را شورای عالی امنیت ملی قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: بنابراین صحبت در مورد محور مقاومت و حزب الله خط قرمز است و در مورد آن مذاکره نمی کنیم./

پایان پیام

نظر شما