شناسهٔ خبر: 25745741 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مرادی به خانه ملت پاسخ داد:

دلیل روند کُند وصول معوقات بانکی چیست؟

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی روند وصول معوقات بانکی را مناسب ندانست.

صاحب‌خبر -

منصور مرادی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره روند وصول معوقات بانکی گفت:یکی از دلایل افزایش معوقات بانکی این بود که برخی مسئولان بانکی تسهیلات بانکی را بدون اخذ وثیقه های کافی ارائه کرده اند و در حال حاضر روند وصول معوقات با مشکل روبرو شده است.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:گاهی نیز بانک ها در قبال ارائه وام، وثیقه اخذ کرده اند اما ارزش وثیقه های بصورت صحیح توسط کارشناسان بانکی ارزیابی نشده است.

ارزیابی دقیق ارزش وثیقه ها توسط کارشناسان بانکی به معنی سخت گیری در روند اعطای وام نیست

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:باید در روند اعطای تسهیلات بانکی و ارزیابی ارزش وثیقه ها دقت شود البته این به معنی سخت گیری در روند اعطای وام نیست.

مرادی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:مسئولان بانکی  در قبال اخذ وثیقه ها و تضامین بانکی مسئولیت دارند و باید دریافت کننده تسهیلات بانکی تضمین لازم را برای تسویه وام ارائه کند.

وی ادامه داد:انحراف مصرف تسهیلات بانکی یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده میزان معوقات بانکی با رشد قابل توجهی روبرو شود چرا که بطور مثال شخصی وام بانکی برای بخش تولید اخذ کرده منابع را صرف کارهای دلالی کاذب کرده و در زمانی که با رکود بازار روبرو می شود از تسویه مطالبات بانکی شانه خالی می کند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:از دستگاه قضایی و بانک مرکزی درخواست می شود با هماهنگی در روند وصول معوقات بانکی تسریع ایجاد کنند./

پایان پیام

نظر شما