شناسهٔ خبر: 25745728 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز| واسیلی گوجا فوتبال تبریز را متحول کرد

R7887/P1336/S6,47/CT1

بازیکن تیم تراکتورسازی در دهه ۷۰ معتقد است که واسیلی گوجا فوتبال تبریز را متحول کرد.

صاحب‌خبر -

سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، درباره فوت واسیلی گوجا، سرمربی رومانیایی معروف سال‌های دور تیم تراکتورسازی که بعد از دو سال خبرش به ایران رسیده، اظهار داشت: اولاً جا دارد که درگذشت واسیلی گوجا را تسلیت بگم. من فکر می‌کنم در اینکه گوجا دو سال پیش فوت کرده و ما نمی‌دانستیم، رسانه‌های تبریزی مقصر بودند. رسانه‌های تبریز نباید کسانی را که برای تراکتورسازی افتخار آفریدند را فراموش کنند

وی افزود: اگر اطلاع رسانی خوبی توسط رسانه‌ها از واسیلی گوجا برای مردم می‌شد، آنها هم الان او را بهتر می‌شناختند. من شخصاً فوتبالم را مدیون واسیلی گوجا هستم. اگر او به تبریز نمی‌آمد و هدایت تراکتورسازی را برعهده نمی‌گرفت، من شاید نمی‌توانستم به اینجاها برسم. بازیکنانی مانند کریم باقری، اسماعیلی حلالی و چند تن دیگر هم جزو کشف‌های گوجا بودند و فکر می‎کنم آنها هم چنین شرایطی داشتند.

بازیکن تیم تراکتورسازی در دهه 70 در ادامه خاطرنشان کرد: دیسیپلینی که واسیلی گوجا داشت راهیچ وقت یادم نمی‎رود. او همیشه در تمرینات جدی بود، آن هم با شرایطی که در دهه 70 وجود داشت. گوجا یک آدم جدی و جنتلمن بود که همیشه دوست داشت به بازیکنان جوان هم میدان بدهد.

دین‌محمدی ادامه داد: گوجا شب‌ها هم بازیکنان را کنترل می‎کرد. مثلاً من یادم می‎آید که او با موتور در شهر می‎گشت و به خانه بازیکنان سر می‌زد که به موقع بخوابند. آن زمان فوتبال هم تا این حد حرفه‌ای نشده بود، اما گوجا با کارهایش فوتبال تبریز را متحول کرد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما