شناسهٔ خبر: 25745244 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

از محمد کاسبی تا سیاوش خیرابی

خرده روایت های بازیگری

محمد کاسبی، بازیگر سینما وتلویزیون گفت از 12 سالگی کار بازیگری را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

او که در برنامه جشن رمضان شبکه پنج شرکت کرده بود درباره چگونگی ادامه این رشته هنری هم گفت در آزمون دانشگاه ابتدا رشته پزشکی قبول شده اما از آنجایی که به هنر تمایل داشته رشته پزشکی را ادامه نداده و بعد از آنکه از سربازی برگشته دوباره در آزمون شرکت کرده و در دانشگاه هنرهای دراماتیک قبول شده. کاسبی اعتقاد دارد بازیگر شدن خیلی به دانشگاه و کلاس بازیگری ربطی ندارد. او همچنین از دقت در انتخابهایش در حوزه بازیگری حرف زد و اینکه حتی فکر کردن به بازی در بعضی آثار ضعیف حالش را بد میکند. یکی از نکات جالب صحبتهایش هم این بود که تا امروز پولی قرض نگرفته است.

آهنگ تفکر برانگیز گوش میکنم

حمید حامی در برنامه زنده رود گفت که چند سالی است تلاش میکند فعالیت بیشتری در حوزه موسیقی داشته باشد. او ادامه داد که بعضی هنرمندان این توانایی را دارند که عمر هنری بیشتری داشته باشند. وی تصریح کرد این اتفاق برای او هم افتاده اما او خیلی پرکارنبود. در این برنامه یادی از مرحوم چشمآذر هم شد و اینکه قرار بوده کنسرتی را در تالار وحدت برگزار کنند اما مرگ چشمآذر این امکان را از آنها میگیرد. حامی در ادامه گفت حتی شبی که چشمآذر فوت میکند با او تلفنی صحبت کرده و او هیچ مشکلی نداشته است. حامی در بخشی از صحبتهایش در مورد سلیقه شنیداریاش هم گفت ترجیح میدهد آثار موسیقایی تفکربرانگیز را گوش کند و آثاری که مدتها روی ساخت آن فکر شده باشد.

فیلمبرداری لحظه تدفین

حبیب دهقاننسب در برنامه خارج از کادر گفت که در عرصه بازیگری سعی داشته واقع بین باشد نه بلندپرواز چرا که همواره متوجه شرایط بوده است .این بازیگر سینما و تلویزیون یادی از مجموعه امامعلی(ع) ونقشی که در آن ایفا کرد هم داشت و گفت که به میرباقری پیشنهاد داده که پس از مردن شخصیت حرث، لحظه دفن او را هم ضبط کنند. او گفت با وجود سختیها حاضر شده تا شنها را روی او بریزند و این بخش فیلمبرداری انجام شود. این بازیگر از شروع همکاریاش با فخیمزاده هم گفت واینکه در تنهاترین سردار در بخشی از سریال مجبور شده چوبها و زنجیرهای دور سرش را برای مدت زیادی تحمل کند اما حاضر نشده به پیشنهاد فخیمزاده برای استراحت آنها را از سرش باز کند.

از بازاریابی تا بازیگری

در ویژه برنامه رمضانی دعوت سیاوش خیرابی ازبازیگران سینما وتلویزیون به خاطرات جالبی اشاره کرد. وقتی از فراز و نشیب رسیدن به جایگاه امروز از خیرابی سوال شد، او گفت از ابتدا به بازیگری علاقه داشته، اما بعد از بازی در اولین سریال حرفهای خیلیها گفتند مانند برخی از بازیگران یکشبه مطرح شده است. او اما در پاسخ به کسانی که اینگونه فکر میکنند گفت برای رسیدن به جایگاه فعلی از دوران نوجوانی تلاش کرده و از بازی در فیلم کوتاهی در سوم راهنمایی یاد کرد که فیلمبردار آن محمود کلاری بوده است. او همچنین گفت برای تهیه هزینه کلاسهای بازیگری مجبور بوده صبحها کار بازاریابی یک شرکت را انجام دهد چرا که خانوادهاش از این موضوع مطلع نبودهاند.

منبع: قاب کوچک

نظر شما