شناسهٔ خبر: 25745174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دومین تور" بافت گردی شبانه" در شهرستان دزفول

استان‌ها > خوزستان - دومین تور "بافت گردی شبانه" در شهرستان دزفول با هدف معرفی بافت تاریخی شهر دزفول توسط فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمد یزدی برگزار کننده این تور و مدیر دفتر خدمات مسافرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: با پیشرفت و گسترش شهرهای دارای قدمت تاریخی، متاسفانه بافت های قدیمی این شهرها که به نحوی شناسنامه تاریخی و فرهنگی شهر محسوب می شوند به مرور زمان مورد بی توجهی قرار می گیرند و روز به روز میزان تخریب آنها در حال افزایش است.

 

یزدی افزود: مالکان بناهای تاریخی انگیزه ای برای حفظ و نگهداری این بناها ندارند که یکی از بهترین و کلیدی ترین روش ها برای جلوگیری از تخریب این آثار، برگزاری تورهای بافت گردی و معرفی و شناساندن این میراث کهن به همشهریان و هموطنان گرامی است.

او توضیح داد: با توجه به شرايط آب و هوايي گرمسيري منطقه بهترين زمان براي تفريح و پر كردن اوقات فراغت مردم در شب است از اين رو اجراي تور را در شب انتخاب كرديم كه مورد استقبال همه قرار گيرد.

مسئول برگزاری تورهای شبانه ی دزفول گفت: بسیاری از بناهاي تاريخي هستند كه به دليل عدم توجه مردم و بازديد،صاحبان آنها بناها را به حال خودشون رها كردن و در حال تخريب و مخروبه شدن هستند. از اين رو اگر اين محله ها و مكان ها مورد بازديد توريست ها و گردشگران قرار بگيرند، استفاده هاي متفاوتي مي توان از آنها كرد. مانند كافي شاپ، سفره خانه، رستوران، خانه بومگردي. كه اين امر خود باعث ايجاد اشتغال و حفاظت از بناهاي تاريخي مي شود.

یزدی گفت: وقتي مسئولان ببينند كه اين مناطق مورد بازديد قرار مي گيرند رسيدگي به اين مناطق را بيشتر مي كنند. رسيدگي از قبيل نظافت، روشنايي، نگهبان بافت براي جلوگيري از تخريب و آسيب و ...در كل اين حركت باعث جلوگيري از تخریب بافت قديم و رونق  آن از لحاظ گردشگري و اشتغال زايي است.

 

46

نظر شما