شناسهٔ خبر: 25745095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

طبق گزارش وزارت اطلاعات پرونده فعالان محیط زیست باید هرچه سریع‌تر مختومه شود/ برخورد با سرمایه‌های اجتماعی هیچ سازگاری با سیاست ملی ندارد

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طبق گزارش وزارت اطلاعات، اتهامات وارده به فعالین محیط زیست رسیدگی شده و هیچ شواهدی دالِ بر تایید اتهامات نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص بازداشت فعالان زن محیط زیست گفت: آخرین خبر در این خصوص در مجلس، مربوط به گزارشی بوده که وزارت اطلاعات آن را در مجلس ارایه داده است و آقای صادقی و دیگر نمایندگان مجلس هم اعلام کردند.

او ادامه داد: طبق گزارش وزارت اطلاعات، اتهامات وارده به فعالین محیط زیست رسیدگی شده و هیچ شواهدی دالِ بر تایید اتهامات نبوده است. این بحثی بود که وزارت اطلاعات در مجلس مطرح کرد و نمایندگان پیگیر آن هستند. به نظر می رسد این پرونده باید هرچه سریعتر مختومه شود.

ابتکار افزود: اعتماد به سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی خصوصا در حوزه های زنان، خانواده، اجتماعی و محیط زیست به عنوان سرمایه های اجتماعی برایمان بسیار مهم است. برخورد های امنیتی با سرمایه های اجتماعی هیچ سازگاری با سیاست ملی ندارد.

معاون رییس جمهور بیان کرد: با وجود دیدگاه هایی که بارها از سوی مقام معظم رهبری شاهد بودیم، ایشان از توان و نوع فعالیت های انجمن های غیردولتی و سمن ها بارها قدردانی کرده‌اند. برخوردهایی که با فعالین این عرصه می شود با عناوینی که پشتوانه ای برایش نبوده است، درست نیست. من جدای گزارشی که به مجلس و وزارت اطلاعات داده شده است گزارشی ندارم. اینها گزارشی است که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ارایه داده اند. امیدوارم هرچه زودتر این شبهه برطرف شود و فعالین محیط زیست بتوانند به زندگی شان برگردند و پرونده مختومه شود.

ابتکار در پایان در خصوص حضور دو زن در بازداشتی های فعالان محیط زیست گفت: به نظر دو خانم در بین بازداشتی ها حضور دارند. از آنجایی که به تعداد بازداشتی ها افزوده و تعدادی کاسته شده است، از آخرین اطلاعات خبر ندارم.

نظر شما