شناسهٔ خبر: 25745071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادامه تحقیقات مولر درباره تبانی ترامپ با خارجی‌ها

درز پاورپوینت محرمانه شرکت اسرائیلی از نقش حساب‌های جعلی توییتری در پیروزی ترامپ

دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حال تحقیق درباره فعالیت‌های یک شرکت اسرائیلی است که گمان می‌رود با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی به کارزار ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تیم «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا  در حال تحقیق درباره فعالیت‌های یک شرکت اسرائیلی است که گمان می‌رود با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی به کارزار «دونالد ترامپ» برای پیروزی در آن انتخابات کمک کرده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با گزارش این خبر افزود اعضای تیم مولر به سندی دست یافته‌اند که در آن شرکتی به نام «Psy-Group» درباره نقش حساب‌های کاربری جعلی‌اش در پیروزی ترامپ در انتخابات توضیحاتی ارائه کرده است.  

اینکه تیم مولر در حال کار بر روی این سند است نشان می‌دهد که او بخشی از تمرکز تحقیقاتش را روی نقش فضاسازی‌های شبکه‌های اجتماعی در  انتخابات سال 2016 قرار داده است. مقام‌های اطلاعاتی آمریکا معقتدند کارزارهای سایبری که گاها به صورت مخفیانه از سوی دولت‌های خارجی هدایت می‌شوند ممکن است در سال‌های آینده به جزئی لاینفک برای تبلیغات سیاسی تبدیل شوند. 

پیش از این روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود «جوئل زامل»، رئیس شرکت «Psy-Group» در نشستی که سه ماه پیش از برگزاری انتخابات با پسر ترامپ برگزار شد، شرکت کرده است. «Psy-Group» که شعارش را «شکل‌دهی به واقعیت» انتخاب کرده شرکتی است که در زمینه دستکاری افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی با حساب‌های کاربری جعلی فعالیت می‌کند. 

سند جدید حاوی 9 اسلاید است و «Psy-Group» در آنها مفتخرانه اعلام کرده به نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وصل است. هنوز مشخص نیست دریافت‌کننده این فایل چه کسی بوده است. 

در این اسلایدها درباره نحوه استفاده از ربات‌ها و محتوای جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای روحیه‌بخشی به حامیان ترامپ توضیح داده شده است. در یکی از این اسلایدها توضیح داده شده که شرکت مورد نظر 140 سایت طرفدار ترامپ را شناسایی کرده است. در اسلایدی دیگر درباره استفاده از پروفایل‌های جعلی در فیسبوک برای تعامل با کاربران انسانی و درخواست از آنها برای انتشار مطلب توضیح داده شده است. در این اسلاید نوشته شده نتیجه این کار این است که شمار انبوهی از افراد اقدام به «انتشار اخبار دروغ» می‌کنند. 

فیسبوک در ماه سپتامبر اعلام کرد که 500 حساب کاربری «غیرواقعی» را شناسایی کرده که با روسیه ارتباط دارند. این حساب‌های کاربری تبلیغاتی به ارزش 100 هزار دلار را در جریان تبلیغات دو ساله ریاست‌جمهوری خریداری کردند.

اعضای تیم مولر در حال تحقیق از رئیس شرکت «Psy-Group» به دلیل ارتباطات نزدیک او با دولت امارات متحده عربی هستند.

انتهای پیام/ M

 

نظر شما