شناسهٔ خبر: 25745061 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

کی‌یف امشب قلب اروپاست

صلاح- رونالدو؛ جنگ برای توپ طلا؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا در ساعت 23:15 امشب با سوت میلوراد مازیچ صرب آغاز می‌شود. آخرین بازی باشگاهی دنیا در سال 2018 برای آن‌که جهان فوتبال آماده پرالتهاب‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا یعنی جام جهانی شود.

صاحب‌خبر -

لیورپول در میان شگفتی همه اهالی فوتبال آرام آرام راه خود را به سوی فینال پیدا کرد. نگاهی به مسیر دو تیم نشان میدهد رئال جاده ناهموارتری را نسبت به لیورپول طی کرد تا به فینال برسد.

رئال در گروه H دوم شد. گروهی که در آن تاتنهام، دورتموند و آپوئل نیکوزیا حضور داشتند. رئال در بازیهای رفت و برگشت مقابل تاتنهام ناکام ماند تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود. اما لیورپول با یک قرعه آسان در گروه E کنار تیمهای سهویا، ماریبور و اسپارتاک قرار گرفت تا به عنوان صدرنشین از مرحله گروهی صعود کند. در یکهشتم نهایی لیورپول پورتو را برد و رئال مادرید از سد پاریسن ژرمن گذشت.

در مرحله یکچهارم نهایی رئال برابر یوونتوس به برتری رسید و لیورپول از سد منچسترسیتی گذشت. در نیمهنهایی هم لیورپول تیم رم را شکست داد و رئال از بایرن گذشت. حالا دو تیم در کییف اوکراین حاضر هستند. با کارنامهای غیر قابل قیاس و با ستارگانی که اصلا با هم برابر نیستند.

مربیان جاهطلب

زینالدین زیدان، سرمربی پرآوازه رئال مادرید و یورگن کلوپ سرمربی خاص لیورپول هر دو جاهطلب هستند اما دست زیدان برای رسیدن به یک جام معتبر دیگر به مراتب از همتای خود پرتر است. زیدان بازیکنانی در اختیار دارد که میتوانند چه در ترکیب اصلی و چه به عنوان بازیکن ذخیره به کمک او بیایند.

پایانی برای یک فصل بد

لیورپول و رئال مادرید در پایان یک فصل بد به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدهاند و امیدوار هستند با کسب مهمترین و معتبرترین جام باشگاهی اروپا، فصل ناموفق خود را با بهترین شکل ممکن به پایان برسانند. لیورپول 3 جام داخلی باشگاهی در انگلیس از لیگ برتر تا جام حذفی و جام اتحادیه را از دست داده و رئال مادرید هم هر دو جام داخلی را به رقیب دیرینه یعنی بارسلونا واگذار کرده و امیدوار است با دریافت این جام کمی از تلخی این فصل را کم کند.

خط حمله زهردار دو تیم

هر دو تیم رئال مادرید و لیورپول از بازیکنانی با کیفیت در خط حمله سود میبرند و خطوط دفاعی هر دو تیم باید مراقب مهاجمان زهردار حریف باشند که در این میان زیدان امیدوارتر از کلوپ به این بازی نگاه میکند چون او در خط دفاعی بازیکنانی دارد که بتوانند سدی در برابر هجوم حریف باشند و بهترین خط حمله لیگ قهرمانان این فصل را متوقف کنند؛ اما دست کلوپ کاملا خالی است و او یک خط دفاعی شکننده را باید در برابر مهاجمان حریف قرار دهد. از شانس بد او بیل در خط حمله و ایسکو در خط میانی در بهترین فرم خود هستند.

رقابت دو فوق ستاره

اگرچه برنده توپ طلای 2018 ارتباط مستقیمی با جام جهانی و قهرمان آن دارد؛ اما در این بازی خاص، نگاهها فقط به دو بازیکن است: کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی رئال و محمد صلاح، فوقستاره مصری لیورپول. هر دو بازیکن شایستگیهای فراوانی دارند. رونالدو بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان است و هر زمان اراده کرده رئال را نجات داده و صلاح هم بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر جزیره بود. کمتر کسی فکر میکرد بعد از جدایی کوتینیو از قرمزهای بندر، این تیم بتواند کمر راست کند؛ اما صلاح، بدون آنکه ادعایی داشته باشد در نقش سوپرمن ظاهر شد و دست هواداران را گرفت و آنها را به سوی کییف هدایت کرد تا آنها خوشبختترین انگلیسیهای این فصل باشند. حتی خوشبختتر از منچسترسیتی که دو جام این فصل را ربود و خوشبختتر از چلسی که جام حذفی را مال خود کرد. صلاح حالا برای آنکه به محبوبترین چهره هواداران لیورپول تبدیل شود فقط باید همین امشب را بدرخشد.

حسین خلیلی
روزنامه‌نگار

نظر شما