شناسهٔ خبر: 25744875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جنگ سیاسی بین فدراسیون و کی‌روش به نفع چه کسی تمام می‌شود؟

بازی تاج و تخت!

اظهارات کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز می‌تواند چندین و چند معنا داشته باشد. اولین و شفاف‌ترین آن، پیغام کی‌روش به باشگاه‌ها و تیم‌های خارجی است که می‌توانند همین حالا با او مذاکره کنند

صاحب‌خبر -

شایعات کاملا درست از آب درآمد. کارلوس کیروش فاش کرد بعد از جامجهانی دیگر در تیمملی ایران نمیماند، چراکه فدراسیون فوتبال این را نمیخواهد. کارلوس در تازهترین مصاحبه خود به خبرگزاری رویترز گفت: «حدود یکسال از صعود ما به جام جهانی 2018 روسیه گذشت و این یک واقعیت است که فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد ششماهه تمدید قراردادم تا پایان جام ملتهای 2019 آسیا را ارائه داد. این پیشنهاد انتظارهای مرا برآورده نکرد.» او ادامه داد: «پس از سالها همکاری با فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد تمدید ششماهه قرارداد نشان میدهد هیچ آگاهی برای کاری که من انجام دادهام وجود ندارد. این پیشنهادی بود که از نظر من اصلا قابل پذیرش نیست. مذاکره ما بسته شده و همه چیز را پشتسر گذاشتم. قبل از عزیمت تیم ملی به استانبول، فدراسیون فوتبال این فرصت را داشت تا موضوع را بررسی کند، اما آنها دیگر خبری ندادند» او درباره آینده کاریاش توضیح داد: «پس از سالها کار در ایران این امکان وجود داشت که پس از جام جهانی 2018 روسیه وارد دوره بازنشستگی شوم. در این زمان فقدان پنجمین صعود به جام جهانی در من رشد کرد، بنابراین با صدای بلند شروع به صحبت و فکر کردن درباره این فرصت تاریخی کردم. میخواهم با پنج صعود به جام جهانی یکی از مربیان تاریخی فوتبال باشم. میل به انجام این کار در من رشد کرده و اکنون اصلیترین هدفم است. دو پیشنهاد از آفریقا و آسیا با امکان صعود به جام جهانی 2022 قطر را دارم. اگر هم این اتفاق رخ ندهد به یک یا دو گزینهای که در انگلیس است نگاه خواهم کرد.»

این اظهارات کارلوس کیروش در گفتوگو با خبرگزاری رویترز میتواند چندین و چند معنا داشته باشد. اولین و شفافترین آن، پیغام کیروش به باشگاهها و تیمهای خارجی است که میتوانند همین حالا با او مذاکره کنند. شاید دومین هدف کارلوس این باشد که به نوعی از همین حالا فدراسیون فوتبال را تحت فشار قرار دهد. کارلوس میداند اگر تیم ملی ایران در جامجهانی نتیجه لازم را نگیرد، احتمالا او به در خروجی نزدیکتر میشود و افکار عمومی هم راحتتر با رفتنش کنار میآید، به همین خاطر تمایل دارد تا از همین حالا فدراسیون فوتبال را تحت فشار بگذارد. کارلوس کیروش سیاستمدار بزرگی است، ولی تا اینجا بازی سیاست را به تاج باخته است. رئیس فدراسیون فوتبال ایران روزها خودش را در هر محفلی تبرئه کرده است. او میگوید به کیروش پیشنهاد داده ولی او نپذیرفته است. یکی از مشکلات کیروش همین است. او میگوید چطور باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از موفقیتهایشان در لیگبرتر به مربیان خود پیشنهاد تمدید دو ساله میدهند ولی فدراسیون فوتبال بعد از دو بار بردن ایران به جامجهانی، به او پیشنهاد شش ماهه داده است؟! کیروش بهتر از هرکس دیگری میداند اگر ایران در جامجهانی نتایج خوبی به دست بیاورد تاج و فدراسیون تحت فشار خواهد بود تا او را حفظ کنند. به هر حال افکارعمومی در آن صورت همه جوره پشت کیروش قرار میگیرد، همانطور که بعد از جام جهانی برزیل هم این اتفاق رخ داد. فعلا تاج حرف آخر را به کیروش زده و پیشنهاد شش ماهه داده و کارلوس هم گفته که دیگر در ایران نمیماند. این بازی مثل سیبی است که به هوا پرت شده؛ چندین و چند چرخ میخورد تا به زمین برسد. کارلوس معتقد است تاج سیاستمدارانه مشغول حذف اوست و کیست که نداند خود کیروش سیاستمدارترین مربی تاریخ ایران است!

جرقه جدایی در مسکو خورد

تیم ملی حریفان خود در جام جهانی را با قرعه کشی در مسکو شناخت.

اعضای کاروان اعزامی ایران به مراسم قرعهکشی از یک سو از قرعه ای ناراحت بودند که مارا درگروه مرگ قرار داده بود و از سوی دیگر اخبار و گزارش های ضد و نقیض آنها را نگران کرده بود .

خبرنگاران اعزامی از ایران به خوبی رابطه سرد کی روش و تاج را دیده و لمس کرده و آن را به ایران مخابره کرده بودند.

گرچه این رابطه سرد با یک جلسه 5 ساعته به طور موقت جوش خورد ؛ اما همه می دانستند که دیر یا زود طناب ارتباط پاره می شود و کی روش از تیم ملی خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی دو دیدار تدارکاتی در ترکیه و یونان برگزار میکند و به روسیه خواهد رفت که بازیکنان یقین دارند برای آخرین بار است که برای کی روش مبارزه می کنند .

رضا پورعالی
روزنامه‌نگار

نظر شما