شناسهٔ خبر: 25744471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وزیر دفاع:

عهدشکنی، آمریکا را خوار و ذلیل کرد/ یقینا در حوزه موشکی و دفاعی با هیچ کس مذاکره نخواهیم داشت

«امیر سرتیپ امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه موشکی و دفاعی با هیچ کس مذاکره نخواهیم داشت و در این حوزه با سرعت بیشتری راه را ادامه خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه امنیتی و دفاعی خبرگزاری قدس (قدسنا) «امیر سرتیپ امیر حاتمی» عصر جمعه در آیین بزرگداشت «روز مقاومت و پایداری یادبود شهر مقاوم دزفول» اظهار داشت: این روزها بسیار ارزشمند و در طول تاریخ ماندنی است و در نزد مردم مقاوم کشورمان نیز گرامی خواهد بود. 


وی با یادآوری اینکه این روز را دزفولی ها ماندگار کردند، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس درس های آموختنی بسیار دارد و دوره سرشار از عزت و بزرگی است.


حاتمی ادامه داد: در دهه های پیش از انقلاب اسلامی با قراردادهای ننگین روبرو بودیم که بخش هایی از خاک ایران را جدا کرد اما در دوران دفاع مقدس نه تنها خاکی به دشمن ندادیم بلکه نظام جمهوری اسلامی، دشمنان متحد را در جنگ تحمیلی با همت مردم مقاوم و با رهبری امام خمینی (ره) شکست داد.


این فرمانده دفاع مقدس گفت: در 2 سال نخست جنگ با مقاومت مردم و نیروهای مسلح تحت امر رهبری امام راحل، پیروزی های پی در پی به وقوع پیوست که به دنبال آن دشمنان به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی پیروز جنگ نباشد.


وی افزود: در عملیات بیت المقدس و پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر به دنیا نشان دادیم که در برابر تهاجم دشمن بعثی با وجود حمایت همه جانبه شرق و غرب، ما پیروز هستیم.


وزیر دفاع با یادکرد شهدای عملیات بیت المقدس بویژه شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: همانطور که امام فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما رزمندگان نیروهای خدایی برای این پیروزی بزرگ بودیم.


وی گفت: دزفول به عنوان شهر مقاومت برای مردم ما و جهان یک الگوی مقاومت بود ‌و درسی که مردم دزفول به همه دادند ایستادگی و مقاومت بود.


حاتمی ادامه داد: امروز هم روز مقاومت است و تمام نیازمندی های رزم اعم از موشکی پدافند هوایی زمینی جنگ الکترونیک و سایبری را خود تامین می کنیم و چشم ما به دهان کسی نیست و از کسی اجازه نمی گیریم.


وی گفت: ما با قدرت دفاعی، عزت خود را حفظ خواهیم کرد، امروز دشمنان ما آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها هستند و مردم منطقه و جهان در کنار مردم ایران قرار دارند.


حاتمی افزود: این ملت دست پرورده امام خمینی است و زیر نظر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حفظ نظام جمهوری اسلامی کوشا و در برابر تهدیدات دشمنان مقاوم خواهند بود.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این آیین از پژوهشگران و ایثارگران شهر مقاوم دزفول تحلیل و قدردانی و از چند کتاب مربوط به مقاومت شهر دزفول و مردم وفادار آن به نظام جمهوری اسلامی رونمایی کرد.


در این مراسم شعرا و ادبای شهر دزفول در مقابل همشهریان خود سرود و دکلمه هایی را قرائت کردند.

 

وزیر دفاع در حاشیه مراسم بزرگداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر خروج آمریکا از برجام بر صنعت دفاعی، اظهار داشت: ما همواره با تحریم مواجه بوده ایم و در برجام نیز تحریم ها به محدودیت تبدیل شد و عملا تحریمی برداشته نشد که بخواهد امروز تاثیری داشته باشد.

 

وی افزود: ما با تکیه بر ظرفیت های بزرگ علمی، انسانی، زیرساختی و صنعتی مدرن موجود در کشور تمام نیازهای خود را تامین خواهیم کرد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با تحریم و محدودیت در حوزه دفاعی آشنا هستیم، اظهار داشت: هیچ اتفاقی در صنعت دفاعی کشور نخواهد افتاد و پیشرفت های این حوزه را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

 

امیر حاتمی در پایان و در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مطرح شدن بحث مذاکرات موشکی، تصریح کرد: آیا آمریکایی که بدعهدی می کند قابل اعتنا و اعتماد است که چنین موضوعی را مطرح کند؟ یقینا در حوزه موشکی و دفاعی با هیچ کس مذاکره نخواهیم داشت و در این حوزه با سرعت بیشتری راه را ادامه خواهیم داد.

 

چهارم خرداد سالروز مقاومت مردم دزفول برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی است که موجب شد این روز، به عنوان روز ملی مقاومت و پایداری در تقویم رسمی کشور ثبت و دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران نامگذاری شود.

 

انتهای پیام/م.ش/۳۰

نظر شما