شناسهٔ خبر: 25744456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله کعبی:

جامعه قرآنی باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کند

نماینده خبرگان با بیان این که جامعه باید بر مدار قرآن ساخته شود، گفت: جامعه بر مدار قرآن جامعه ای توحیدی، عدالت محور، تقوا محور، بصیرت محور و جامعه ای سرشار از کار و تلاش است و چنین جامعه ای با فقر، فساد و تبعیض مبارزه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در نشست جامعه قرآنی استان خوزستان که در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: محور جامعه قرآنی، قرآن کریم است اما یک محفل قرآنی می تواند رویکرد مثبت و منفی داشته باشد.

وی افزود: رویکرد منفی این است که خدایی نکرده قرآن کریم تزئینی و تشریفاتی شده و فقط ابزار برای برتری جویی در مسابقات شود، نباید به قرآن به عنوان ابزاری برای کسب محبوبیت، مقبولیت و فرصت شغلی نگاه شود و این راه توجیه گر اعمال غیر قرآنی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رویکرد مثبت به قرآن کریم این است که قرآن کتاب کسب ایمان، تقوا و بصیرت الهی باشد، اظهار داشت: جامعه قرآنی در محضر قرآن کریم برای فرهنگ سازی و تصحیح رفتارها و در نهایت برای جامعه سازی تلاش می کند.

وی ادامه داد: جامعه باید بر مدار قرآن ساخته شود. جامعه بر مدار قرآن جامعه ای توحیدی، عدالت محور، تقوا محور، بصیرت محور و جامعه ای سرشار از کار و تلاش است و چنین جامعه ای با فقر، فساد و تبعیض مبارزه می کند.

آیت الله کعبی با بیان این که جامعه بر مدار قرآن جامعه ای رو به تکامل است، ابراز داشت: جامعه قرآنی در عرصه مادی و معنوی پیشرفت می کند و جامعه ای است که برادری و تعاون در آن موج می زند، این جامعه همواره با دشمنان خدا و طواغیت مقابله می کند.

وی عنوان کرد: جامعه قرآنی جامعه ای پویا و زنده است که به سمت حیات طیبه حرکت می کند، در جامعه قرآنی باید احساس مسؤولیت کنیم و سعی کنیم جامعه را به این سمت و سو سوق دهیم، البته کسانی که در فضای قرآن هستند خودشان از نور قرآن تاثیر پذیر باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی مبلغ رسالات الهی است، ابلاغ و تبلیغ رسالات به معنای گفتن و تلاوت کردن نیست به معنای رساندن و به معنای دگرگون کردن است. همیشه تلاوت مقدمه تزکیه و تعلیم و مقدمه عمل است.

گفتنی است، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز از سخنرانان این برنامه بود که به تحلیل تاریخی و معاصر حرکت های فتنه گرانه ضد اسلام در منطقه پرداخت./1323/

نظر شما