شناسهٔ خبر: 25744376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پرونده میزان از واردات کالا‌های غیرضروری.

واردات ۱۹۹ تن مداد شمعی به کشور+ جدول

خبرگزاری میزان- آمار در سال ۹۶ حاکی از آن است که بیش از ۱۹۹ تن مداد شمعی، ذغال رسامی و گچ خیاطی از ۱۰ کشور جهان وارد ایران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۹۹ تن مداد شمعی، ذغال رسامی و گچ خیاطی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این مداد شمعی، ذغال رسامی و گچ خیاطی به کشور، ۶۵۸ هزار و ۴۰۸ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۷۶۴ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است مداد شمعی، ذغال رسامی و گچ خیاطی از ۱۰ کشور جهان وارد ایران شده که در این بین می‌توان به کشور‌های چین، آلمان، امارات متحده عربی، جمهوری کره، فرانسه، هند، ایتالیا و ترکیه اشاره کرد.

اولین و بزرگترین صادرکننده مداد شمعی، ذغال رسامی و گچ خیاطی به ایران چین بوده است که با فروش ۸۹ تن از این محصول به ایران، درآمد ۳۰۹ هزار و ۷۱۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

پس از چین، جمهوری کره دومین صادرکننده مداد شمعی، ذغال رسامی و گچ خیاطی به کشور بوده است که در ۱۲ ماهه سال ۹۶ درآمد بیش از ۲۴۵ هزار و ۷۵۹ دلاری را به خود اختصاص داده است.

واردات ۱۹۹ تن مداد شمعی به کشور+ جدول

انتهای پیام/

نظر شما