شناسهٔ خبر: 25744128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شبه‌نظامیان کُرد با حمایت آمریکا و عربستان گارد مرزی در شمال سوریه تشکیل می‌دهند

شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا و عربستان در شمال سوریه در حال تشکیل گارد مرزی در شهر "الیعربیه" واقع در نزدیکی مرز‌های سوریه با عراق هستند.

صاحب‌خبر -

شبه نظامیان کرد با حمایت آمریکا و عربستان گارد مرزی در شمال سوریه تشکیل می‌دهندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبری "بلدی" به نقل از خبرنگار مستقر خود در "الخابور" گزارش داد، حزب کُردی اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) به همراه "قوات الصنادید" نام نویسی برای پیوستن به نیرو‌های گارد مرزی در شهر "الیعربیه" واقع در نزدیکی مرز‌های سوریه با عراق را شروع کرده است.

این خبرگزاری اعلام کرد، حزب اتحاد دموکراتیک درخواست‌هایی برای پیوستن به آن‌ها را دریافت کرده و براساس قرارداد منعقد شده با نیرو‌های داوطلب، مدت خدمت داوطلبان ۲ سال بوده و ماهانه ۲۰۰ دلار آمریکا به عنوان حقوق به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

بلدی اعلام کرد، شبه نظامیان کرد سوری برای تشکیل گارد مرزی از عربستان سعودی کمک‌های مالی دریافت کرده است.

عناصر حزب اتحاد دموکراتیک در منطقه مرزی "رأس العین" سوریه با ترکیه اقدام به حفر خندق کرده و اتاق‌های بتنی پیش ساخته را به مرز منتقل کرده‌اند.

بلدی نوشت که شبه نظامیان کُرد که مورد حمایت آمریکا هستند، قصد دارند مراکز ایست و بازرسی در مرز‌های سوریه با عراق و ترکیه ایجاد کنند.

انتهای پیام/

تشکیل گارد مرزی در شمال سوریه توسط شبه نظامیان کُرد

نظر شما