شناسهٔ خبر: 25743855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترکیه و آمریکا نقشه‌راهی برای همکاری در خصوص «منبج» تهیه کردند

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند دیپلمات‌های این کشور و ایالات متحده روز جمعه در آنکارا دیدار و درباره تلاش‌های مشترک در خصوص سوریه به ویژه در استان منبج رایزنی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند دیپلمات‌های این کشور و ایالات متحده روز جمعه در آنکارا دیدار و درباره تلاش‌های مشترک در خصوص سوریه به ویژه در استان منبج رایزنی کرده‌اند. 

خبرگزاری رویترز نوشت گروه‌های کاری ترکیه و آمریکا بعد از دیدار در آنکارا در روز جمعه پیش‌نویس طرحی را برای همکاری در خصوص ضمانت امنیت و ثبات در «منبج» واقع در شمال سوریه تهیه کردند.

همچنین گزارش شده «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه و همتای آمریکایی او، «مایک پامپئو» قرار است روز ۴ ژوئن برای بررسی این پیشنهادات در واشنگتن دیدار کنند. 

شهر منبج از توابع استان حلب در شمال سوریه است که طبق آمار سال ۲۰۰۴، بیش از چهارصد هزار نفر سکنه داشت. این شهر پس از آنکه به اشغال گروههای مسلح سپس گروه تروریستی داعش در آمد، اکنون تحت کنترل نیروهای کرد سوریه است که از حمایت آمریکا برخوردارند. 

آنکارا پیشتر درباره برخورد میان نظامیان این کشور و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه هشدار داده بود و از آمریکا خواسته بود که به حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، پایان بدهد.

انتهای پیام/ M

برچسب‌ها:

نظر شما