شناسهٔ خبر: 25743736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ارتش سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی حمص را دفع کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: منابع رسانه‌ای از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاهی در ریف استان حمص سوریه خبر دادند.
رسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند که پدافند هوایی این کشور موفق به دفع این حمله شد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: یکی از فرودگاه‌های نظامی ما در معرض یک حمله خصمانه قرار گرفت که سامانه‌های پدافند هوایی ما به مقابله با آن پرداخته و از تحقق هدف آن جلوگیری کردند.خبرگزاری سانا هدف حمله را فرودگاه «الضبعه» واقع در جنوب استان حمص در نزدیکی مرز سوریه با لبنان اعلام کرد. جنگنده صهیونیستی با دو موشک به این فرودگاه حمله کرد که تیپ ۷۲ ارتش سوریه آن را دفع کرد. فرودگاه نظامی الضبعه در نزدیکی روستای الضبعه در شمال شرق شهر القصیر در جنوب غرب حمص واقع شده است.
خبرگزاری سانا گزارش داد این حمله موشکی جدید همزمان با ادامه شکست‌های پی در پی گروه‌های تروریستی در برابر ارتش عربی سوریه که اخیرا اطراف دمشق را پاکسازی و تروریست‌ها را از دو حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حما بیرون راند، صورت گرفت. از سویی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش نیز به دو موضع ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی دیرالزور حمله کردند. یک منبع نظامی سوری گفت: برخی مواضع نظامی ما در حد فاصل «البوکمال» و «حمیمه» هدف حملات ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند که همزمان با این بمباران، تروریست‌های داعش نیز در این منطقه دست به حمله زدند. این منبع خاطرنشان کرد که این تجاوز آمریکا فقط خسارات مادی بر جای گذاشت. ستاد تبلیغات جنگ سوریه وابسته به حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای جنگی ائتلاف آمریکا دو موضع ارتش سوریه در صحرای شرق سوریه را بمباران کردند. طبق این بیانیه، این حملات نزدیک ایستگاه نیرو
«‌T2» صورت گرفت که در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری غرب رود فرات واقع است. این تجاوز آمریکا کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن انجام شد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن حمله تروریست‌های داعش به برخی مواضع نظامی در «صحرای المیادین» در حومه دیرالزور را دفع کرده و بیش از ۱۰ داعشی را از پای درآوردند. این منطقه هم‌اکنون در کنترل ارتش سوریه و نیروهای همپیمان است.
در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی به قدرت پدافند هوایی ارتش سوریه اذعان و از آن ابراز نگرانی کرد. یک افسر ارشد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با ارائه توضیحات درباره درگیری‌هایی که از ۱۰فوریه (۲۱بهمن‌ماه پارسال) میان این رژیم و ارتش سوریه آغاز شده به قدرت پدافند هوایی ارتش سوریه اعتراف و از آن ابراز نگرانی کرد.
روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از این نظامی ارشد رژیم صهیونیستی که اشاره‌ای به نامش نشده گفت: سوریه، شبکه‌ای قدرتمند از پدافند هوایی با متراکم‌ترین تعداد موشک‌های زمین به هوا از تمامی انوع و گونه‌ها در اختیار دارد. وی این ادعا که سامانه‌های پدافندی سوریه به دلیل قدمت زیاد، تهدیدی جدی علیه جنگنده‌های اسرائیل به شمار نمی‌روند را رد کرد. خبر دیگر اینکه یک سایت اسرائیلی به نقل از برخی منابع ادعا کرد، ارتش سوریه و حزب الله لبنان در جنوب درعا یک گروه نظامی مشترک تشکیل داده‌اند.
“دبکا فایل” به نقل از برخی منابع نظامی مدعی شد، ارتش سوریه و حزب الله در منطقه “ازرع″ در جنوب درعا یک گروه نظامی تشکیل داده‌اند که متشکل از نیروهایی وابسته به تیپ‌های ۴، ۵، ۷ و ۹ارتش سوریه و نیز تجهیزات و مهماتی از حزب‌الله است. بر اساس ادعای این سایت اسرائیلی، این گروه مجهز به سلاح‌های روسی، آتشبارها و موشک‌های ضد تانک است که می‌توانند اهدافی را در فاصله ۸ تا ۹کیلومتری هدف قرار دهند. سایت دبکا فایل به نقل از منابع یاد شده تاکید کرد، این یگان‌ها آماده‌اند برای مقابله با دشمن به سمت جنوب حرکت کرده و سپس از آنجا به سمت گذرگاه نصیب در مرز سوریه – اردن بروند. این منابع افزودند، در حال حاضر رهبران آمریکا و اسرائیل تحولات منطقه ازرع را با نگرانی
دنبال می‌کنند.
در این حال وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه به رسمیت شناخته شدن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه توسط آمریکا پاسخ دردناکی به ایران است، گفت تل‌آویو فشارها به واشنگتن را آغاز کرده است. «ایسرائیل کاتص» گفت تل‌آویو در حال فشار آوردن به واشنگتن است تا حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد. کاتص گفت به رسمیت شناختن سلطه ۵۱ساله اسرائیل بر جولان توسط آمریکا، اکنون در دستور کار مذکرات دوجانبه قرار دارد و احتمال می‌رود طی چند ماه آینده، نتیجه این مسئله اعلام شود.
در خبری دیگرمعاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه باید مطابق با تصمیمات درباره اصلاحات قانون اساسی این کشور برگزار شود. «میخائیل بوگدانوف» تصریح کرد: مقامات سوریه ممکن است به زودی فهرست نمایندگان خود در کمیته قانون اساسی را به سازمان ملل تحویل دهند. سفیر سوریه در روسیه نیز در این رابطه گفت: فهرست نمایندگان دولت سوریه در کمیسیون قانون اساسی گردآوری شده و به زودی در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد. در رویدادی دیگر وزیر حمل و نقل سوریه گفت که پروازهای مسافربری دو طرفه میان شهرهای لاذقیه در این کشور و شارجه در امارات از دیروز از سرگرفته شد. گفتنی است شهروندان سوری از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ با موانع بسیاری مواجه شده اند و برای سفر به کشورهای مختلف مجبورند از راه لبنان اقدام به این کار کنند زیرا اکثر شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به فرودگاه های سوریه به حال تعلیق درآورده اند.

نظر شما