شناسهٔ خبر: 25743300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

میز خبر

صاحب‌خبر -

روحانی:
دنیا در فتح خرمشهر
پذیرفت ایران شکست‌ناپذیر است
پاد| رئیس‌جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، تأکید کرد: شهدا مقام والایی دارند و در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس روزها و ایام مهم و سرنوشت‌سازی را آفریدند و جایگاه والایی دارند. حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم یازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران، ویژه شهدای فتح خرمشهر که همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت،‌ ایثار و پیروزی برگزار شد، گفت: ملت ایران و ملت‌ها و رهبران اسلامی گاهی در لحظاتی مهم و سرنوشت‌ساز قرار می‌گیرند که باید در آن تصمیم و عمل سرنوشت‌ساز داشته باشند. رئیس‌‌‌جمهوری با تأکید بر این‌که اگر فداکاری و ایثار رزمندگان وجود نداشت و اگر آنها ایستادگی و دفاع نکرده و از مرز و بوم، حیثیت، اسلام و انقلاب دفاع نمی‌کردند، امروز معلوم نبود در چه شرایط و جایگاهی قرار داشتیم، بیان کرد: در چند‌ سال اخیر دیدید که عده‌ای تروریست در عراق و سوریه با جان، مال و ناموس مردم چه رفتاری داشتند. روحانی با بیان این‌که عزت، عظمت و آبرو از هر چیز دیگری برای یک ملت بالاتر است، یادآور شد: اگر ملتی ثروتمند و پرجمعیت داشته باشیم، اما در برابر یک ابرقدرت ذلیل باشیم، به جایی نخواهیم رسید. روحانی با بیان این‌که اولین عملیات بزرگ و غرورآفرین ما در دوران مقدس، عملیات ثامن‌الائمه بود که منجر به شکست حصر آبادان شد و پس از آن عملیات بستان، عملیات فتح‌المبین و علمیاتی بود که در سوم خرداد منجر به آزادی خرمشهر عزیز شد، اظهار داشت: در آزادسازی خرمشهر همه ملت ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و نیروی انتظامی تلاش کردند. رئیس‌جمهوری اضافه کرد: پیام سوم خرداد این است که دنیا در فتح خرمشهر پذیرفت، ایران شکست‌ناپذیر است.

امامی‌کاشانی:
اختلافات را کنار بگذاریم
ایرنا| خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: باید به جوانان کشور تکیه کرد و برای امور مردم مثل اشتغال، ازدواج و سرمایه‌گذاری راه‌حل پیدا کرد. آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران اظهار کرد: دشمن می‌خواهد کشوری بی‌آب با جوانانی معتاد و عقب‌افتاده داشته باشیم. حاکمان سعودی و حاکمان دیگر امروز این‌چنین هستند. قرآن می‌فرماید آنان می‌خواهند همیشه مسلمانان مشکل داشته باشند. گهگاه از زبان‌شان حرف‌هایی بیرون می‌آید اما در دل‌شان دشمنی می‌کنند. خداوند می‌گوید دشمن چنین است، دشمن را بشناسید. وی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: بحث آنها بحث موشک نیست، بحث اسلام است. آنان عربستان و برخی کشورهای عربی را دوست دارند که حاکمان‌شان این‌چنین هستند. امامی کاشانی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ انتظار و توجه به امید گفت: انتظار امید می‌آورد. باید انسجام و وحدت کلمه داشته باشیم؛ انسجام و وحدت کلمه کلید پیروزی است. اختلافات را کنار بگذاریم، اگر حب به خدا زیاد شد، حب به تفرقه از بین می‌رود. حب به خدا،‌ حب به کشور می‌آورد. امیدوارم همه ما زیر سایه ولی‌فقیه باشیم.

حسین الله‌کرم:
نمی‌توانیم بگویم تصادفم
سوءقصد بوده است
تسنیم| حسین الله‌کرم جزییات حادثه تصادف خود را تشریح کرد و گفت: بنده خواستار پیگیری نبوده‌ام و هیچ چیزی هم از آن فرد نمی‌دانم. حسین الله‌کرم، دبیر تشکل سیاسی «شورای هماهنگی حزب‌الله» و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، چهارشنبه (2 خرداد) در حالی‌که عازم سخنرانی برای پیشکسوتان اطلاعات عملیات 8‌ سال دفاع مقدس تهران بود، در بزرگراه شهید کریمی -کمربندی شهر ری دچار سانحه شد. وی که سوار بر موتورسیکلت شخصی خود بود، پس از برخورد با یک موتورسیکلت دیگر، از ناحیه سر، دست و پا مصدوم و بیش از نیم‌ساعت بیهوش در بزرگراه رها شده بود. حسین الله‌کرم که اکنون از بیمارستان مرخص شده، در تشریح جزییات این حادثه گفت: پس از بروز سانحه به مدت نیم‌ساعت در اتوبان بیهوش بودم که توسط چند نفر به کنار خیابان آورده می‌شوم و پس از رسیدن آمبولانس به هوش می‌آیم. توسط آمبولانس به بیمارستان 7 تیر منتقل و از آن‌جا به بیمارستان بقیه‌الله اعزام شدم. در آن‌جا مراحل درمانی را سپری کردم و پس از 24 ساعت مرخص شدم. بنده به دلیل ناراحتی قلبی، قرص رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنم و بر اثر حادثه بدنم دچار کبودی و از ناحیه دست و سر دچار آسیب شده‌ام اما خطر رفع شده است. پس از وقوع حادثه راکب موتور از صحنه تصادف گریخت و بنده بر زمین افتادم و بیهوش شدم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا از طریق نیروی انتظامی پیگیر این تصادف بوده‌اید یا خیر، گفت: بنده خواستار پیگیری نبوده‌ام و هیچ چیزی هم از آن فرد نمی‌دانم. این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا این تصادف سوءقصد بوده یا خیر؟ تصریح کرد: واقعیت این است که موتورسوار به من زده و پس از آن هم فرار کرده، این 2 نکته مشکوک است ولی نمی‌توانیم بگویم که سوءقصد بوده است.

نظر شما